عید غدیر آغاز امامت و تکمیل‌کننده نبوت و رسالت است
کد خبر: 3835717
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
علیدادی‌سلیمانی:

عید غدیر آغاز امامت و تکمیل‌کننده نبوت و رسالت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرمان گفت: عید غدیر آغاز امامت و تکمیل‌کننده نبوت و رسالت است و اگر در ادامه رسالت قرار نمی‌گرفت، کار رسول(ص) ابتر می‌ماند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان امروز یکشنبه، 27 مرداد در شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه امامت و ولایت ادامه‌دهنده رسالت و نبوت هستند، گفت: امامت و ولایت جزو اصول دین بوده و تفاوت اساسی آن با فروع دین در این است که اصول دینی فعل و یا صفت خداوند هستند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: امامت، نبوت و معاد هر سه فعل خداوند هستند و مسئله تشخیص اصل از فرع همین است، نماز با همه جایگاه مهمی که دارد و روایات متعددی بر آن وارد است، اما در اصول دین به آن نمی‌پردازیم، چون نماز، فعل انسان است، اما امامت و نبوت فعل خداوند هستند.

علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: عید غدیر آغاز امامت و تکمیل‌کننده نبوت و رسالت است و اگر در ادامه رسالت قرار نمی‌گرفت، کار رسول و نبی(ص) ابتر می‌ماند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود، ظرفیت‌های وجودی انسان در ابعاد مختلف را برشمرد و بیان کرد: یکی از نعماتی که خداوند به انسان عطا فرموده قدرت و توان است که بخشی از این قدرت در ذات فرد وجود دارد و بخشی در موقعیت‌هایی است که دیگران آن را در اختیار ما قرار می‌دهند، اما هر دو آن‌ها روزی از ما سلب می‌شود و هر دو موقعیت امتحان بزرگی برای انسان هستند.

وی تصریح کرد: کارکنان ادارات در جایگاهی قرار دارند که می‌توانند نیازهای مردم را برطرف کنند و هر چه در این راستا اقدام شود جزو کفارات مهم افراد محسوب می‌شود؛ لذا جلسات اداری در زمانی برگزار شوند که کار پاسخگویی به ارباب رجوعان معطل نماند.

انتهای پیام

captcha