بدون کمک‌های بین‌المللی فرصت‌های آموزشی را برای اتباع فراهم کرده‌ایم
کد خبر: 3834141
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
حکیم‌زاده:

بدون کمک‌های بین‌المللی فرصت‌های آموزشی را برای اتباع فراهم کرده‌ایم

گروه اجتماعی - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنا بر تأکید رهبری بر برابری فرصت‌های آموزشی برای کودکانی از کشورهای دیگر به‌ویژه اتباع افغانستانی که در ایران زندگی می‌کنند، ما بدون کمک‌های بین‌المللی این زمینه را برای فراگیری علم و دانش برای اتباع فراهم کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا از کرمان، رضوان حکیم‌زاده، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز یکشنبه، 20 مرداد در مراسم افتتاح مرکز پیش‌دبستانی افاغنه در مهمانشهر رفسنجان گفت: این روز را به اسم عدالت آموزشی و حقوق کودک نامگذاری می‌کنم امروز نوآموزان اتباع و ایرانی دور هم جمع شده‌اند و روز خوب برابری و برادری برگرفته از دین مبین اسلام را شاهدیم.

وی افزود: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور ما روا داشته‌اند آنچه که داشتیم با مهمانانمان تقسیم کرده‌ایم؛ در معاونت بین‌الملل آموزش که اهتمام به بحث نوآموزان پیش‌دبستان داشتند قریب به نیم میلیون دانش‌آموز اتباع بیگانه را پوشش دادیم.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنا بر تأکید رهبری بر برابری فرصت‌های آموزشی برای کودکانی از کشورهای دیگر به‌ویژه اتباع افغانستانی که در ایران زندگی می‌کنند، ما بدون کمک‌های بین‌المللی این زمینه را برای فراگیری علم و دانش برای اتباع فراهم کرده‌ایم.

حکیم‌زاده بیان کرد: جا دارد سازمان‌های بین‌المللی و دولت افغانستان بیش از پیش به این موضوع دقت داشته باشند، همه مقامات افغان که در چند سال پیش با آن‌ها ملاقات کرده‌ام اعلام کردند که ایران بدون تبلیغات و بدون ادعا این فرصت گرانبها را برای فرزندان ما ایجاد کرده است؛ لذا برای تعلیم 500 هزار دانش‌آموز تعداد 10 هزار معلم در آموزش و پرورش کشور نیاز بود در حالی که آموزش و پرورش ایران مجوز استخدام حتی یک نفر را نگرفته است.

وی افزود: همچنین برای این دانش‌آموزان تعداد بسیاری کلاس آموزشی نیاز بود باتوجه به اینکه امکانات زیادی برای ایجاد کلاس‌های جدید می‌خواستیم ولی معلمان و مدیران وزارت آموزش و پرورش با ایثار خود زمینه فراگیری دانش‌آموزان اتباع بیگانه را فراهم آورده‌اند.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری روی آینده بشریت است، تأکید کرد: این اقدام ارزشمند رفسنجان را که پیشگام در برقراری عدالت آموزشی است را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به یک الگو تبدیل شود.

انتهای پیام

captcha