بازمهندسی حضور المصطفی(ص) در عرصه بین‌الملل/ طرح مدیریت منطقه‌ای تکمیل می‌شود
کد خبر: 3829420
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
معاون ارتباطات و بین‌الملل المصطفی(ص) بیان کرد:

بازمهندسی حضور المصطفی(ص) در عرصه بین‌الملل/ طرح مدیریت منطقه‌ای تکمیل می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه – معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی(ص) گفت: طی سال‌های گذشته موضوع مدیریت‌های منطقه‌ای و طرح منطقه‌بندی جامعةالمصطفی(ص) مطرح بوده که امید داریم با برنامه‌های متعدد ارائه شده در اجلاس سیزدهم، این طرح تکمیل شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبری، امروز، اول مردادماه، در سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی(ص)، با شعار «بازطراحی حضور المصطفی در عرصه بین‌الملل در چشم‌انداز گام دوم انقلاب اسلامی» که در سالن همایش‌های ستاد مرکزی المصطفی(ص) در حال برگزاری است، با بیان اینکه جلسات متعددی در کمیته‌های محتوایی و اجرایی تشکیل شده است، افزود: جمع‌بندی مباحث جلسات کمیته‌های محتوایی و اجرایی اجلاس، پس از ارزیابی و اصلاحات رئیس جامعةالمصطفی(ص) ابلاغ شد.

دبیر اجلاس سیزدهم به کمیسیون‌های دوگانه اجلاس اشاره کرد و گفت: کمیسیون تخصصی مباحث آموزشی و کمیسیون منابع پایدار، از کمیسیون‌هایی است که در آن، ضمن توجه به شرایط و اقتضائات فعالیتی، پیوست طرح مصوب در آن، در سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی(ص) ارائه خواهد شد.

قنبری به بخش‌های دیگری از برنامه‌های سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی(ص) اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از اجلاس، ضمن بهره‌مندی از سخنرانی مهمانان ویژه، کارگاه‌های تخصصی با حضور نمایندگان و مدیران المصطفی(ص) برگزار خواهد شد.

بازطراحی حضور بین‌المللی

وی اظهار کرد: در فرایند سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی(ص)، ضمن تکمیل طرح منطقه‌بندی، مجموعه بخش‌های تخصصی آن ترسیم و به فراز و نشیب‌های حضور چهار دهه‌ای جامعةالمصطفی در عرصه بین الملل توجه می‌شود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل به اهمیت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و لزوم بازخوانی و بازطراحی حضور المصطفی(ص) در عرصه بین‌الملل تأکید کرد و افزود: توجه به اقتضائات حضور، راهکارهای بهره‌وری حضور، با توجه به شرایط، اهمیت سازمان‌دهی دوباره برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نیروهای بومی و عملیاتی‌سازی آن، از موضوعات مهم این دوره از اجلاس خواهد بود.

قنبری اولویت‌بندی کشورها را در نگاه‌های منطقه‌ای مورد توجه قرار داد و بیان کرد: استفاده بهینه از منابع پایدار و رشد و توسعه حضور المصطفی(ص) در مناطق کمتر بهره‌مند و نیز جذب دانشجویان و امکان‌سنجی حضور، از دیگر مباحث این اجلاس خواهد بود.

توجه به بهره‌وری و انسجام سازمانی 

وی ضمن تأکید بر حضور حداکثری جامعة‌المصطفی(ص) در عرصه بین‌الملل، بیان کرد: در طرح بازنگری و بالندگی سازمان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، ضمن توجه به انسجام سازمانی، بر بهره‌وری در حوزه منابع انسانی خارج کشور و منطقه‌بندی کشورهای جهان براساس مأموریت‌های محوله توجه و این منطقه‌بندی‌ها با نگاه به پیشینه فعالیت‌ها ارائه خواهد شد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل گفت: در بازطراحی، مراحل مختلفی مدنظر قرار گرفته و به وضع موجود و مسائل مهم در چشم‌اندازها توجه شده است. مدل‌سازی آموزشی حوزه‌ای در مناطق مختلف، از دیگر مباحث اجلاس خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود، گزارشی از فرایندها و بخش‌ها و مناطق مختلف طرح منطقه‌بندی المصطفی(ص) ارائه کرد.

انتهای پیام

captcha