گردشگری روستائی و عشایری در شرق شهرستان اصفهان فعال می‌شود
کد خبر: 3828913
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

گردشگری روستائی و عشایری در شرق شهرستان اصفهان فعال می‌شود

گروه اجتماعی - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به تنوع گردشگری در استان اصفهان، به‌دنبال توسعه گردشگری روستابی و عشایری در شرق شهرستان اصفهان هستیم.

گردشگری روستائی و عشایری در شرق شهرستان اصفهان فعال می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛  فریدون الهیاری امروز 30 تیرماه، در نشست ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان اصفهان افزود: بی شک مقوله سفر در طول سال در جریان است و در هیچ زمانی توقف ندارد، لذا خدمات رسانی شایسته به گردشگران در پهنه استان اصفهان مرهون تلاش‌های مسئولان ستاد سفر استان است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به خدمات رسانی مطلوب به گردشگران در نوروز 1398 تاکید کرد: آمارهای موجود حاکی است که خدمات رسانی به گردشگران در پهنه استان اصفهان در طی نوروز 1398 از روند مطلوبی بر خوردار بود، به گونه‌ای که با توجه به بروز سیل در پیرامون استان اصفهان، ستاد سفر استان توانست خدمات ارزشمندی را به گردشگران استان‌های همجوار به ویژه در حوزه اسکان ارائه نماید.
اللهیاری در ادامه با توجه به برنامه ریزی برای توسعه متوازن گردشگری در پهنه استان تاکید کرد: یکی دیگر از نکات مثبت در ستاد سفر استان برنامه ریزی برای توزیع متوازن سفر در شهرستان‌های استان به ویژه در محور شرق شهرستان اصفهان است، با این وصف در نوروز امسال توازن مناسبی میان شهرستان‌های استان و شهر اصفهان در حوزه توزیع سفر به وجود آمد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هم اکنون گردشگری در محور شرق شهرستان اصفهان به صورت ملموس رشد کرده تصریح کرد: با توجه به بروز خشکسالی طولانی مدت در این محور، تلاش کرده ایم تا گردشگری در این محور رشد یافته و مردم منطقه از این طریق به توسعه اقتصادی دست یابند، لذا ایجاد 18 اقامتگاه بومگردی در کنار تغییر کاربری و مرمت کاروانسراها و خانه‌های تاریخی این منطقه گام مهمی در توسعه گردشگری شرق شهرستان اصفهان به‌شمار می‌رود.
اللهیاری در پایان تصریح کرد: با توجه به حیات اجتماعی عشایر غرب جرقویه در این محور و وجود روستاهای تاریخی متعدد در این محور تلاش داریم تا در سال 1398 با برنامه ریزی متقن، گردشگری روستائی و عشایری را در محور گردشگری شرق اصفهان نهادینه کنیم.
در پایان این نشست از فعالان گردشگری ستاد سفر شهرستان اصفهان که در نوروز 1398 فعالیت نمودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام 

captcha