شیب نزولی مسابقات قرآن؛ نتیجه بحران اعتبارات مالی
کد خبر: 3828668
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

شیب نزولی مسابقات قرآن؛ نتیجه بحران اعتبارات مالی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور و قاری ‌مسابقات قرآن‌ بی‌توجهی برخی نهادهای مرتبط، نبود امکانات و بودجه‌های اندک را سبب کاهش و پایین آمدن سطح مسابقات قرآنی دانست و گفت: با توجه به تأکید رهبری بر اشاعه فرهنگ قرآنی، مسئولان باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

شیب نزولی مسابقات قرآن؛ نتیجه بحران اعتبارات مالیچهل‌ودومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در بخش آوایی با شرکت ۲۴۲ نفر، به میزبانی شهرستان فردوس برگزار شد. در مرحله شهرستانی ۱۰۹۶ نفر ثبت نام کردند و سپس برگزیدگان در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در مجموع ۲۴۲ نفر  از استان مسابقات استانی شرکت کردند که از این تعداد ۱۰۳ نفر آقا و ۱۳۹ نفر بانو بوده‌اند.

ابوالفضل عبدالهی، داور و قاری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی یک ارزیابی و محک برای متسابقان است که فرد بداند نسبت به سال قبل چقدر رشد کرده و به چه میزان از جلسات و آموزش‌های لازم بهره برده است.

وی که 13 سال داوری مسابقات قرآنی را برعهده داشته، بیان کرد: امسال سطح مسابقات سراسری قرآن روند نزولی داشته و سطح مسابقات در سطح استانی باید بهتر از این باشد و انتظار می‌رفت کسانی که در این مسابقه شرکت کردند در این زمینه بیشتر کار کرده و بهتر از این ظاهر می‌شدند.

کاهش سطح مسابقات قرآنی
داور و قاری استانی مسابقات قرآنی بی‌توجهی برخی نهادهای مرتبط، نبود امکانات و بودجه‌های اندک را سبب کاهش و پایین آمدن سطح مسابقات قرآنی دانست و گفت: با توجه به تأکید رهبری بر اشاعه فرهنگ قرآنی، مسئولان باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

عبدالهی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در بحث مسابقات و فعالیت‌های قرآنی پیش‌قدم بوده و وارد میدان شوند، اظهار کرد: اگر این مهم صورت پذیرد مردم بیشتر تشویق شده و در محافل قرآنی حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.

وی به نقش رسانه‌ها در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی اشاره و بیان کرد: رسانه‌ها نیز نقش غیرقابل انکار و بی‌یدیلی در ترویج فرهنگ قرآنی در کشور برعهده دارند و می‌توانند با بهره‌گیری از قرآن سبک زندگی درست را به مخاطبان بیاموزند.

این داور مسابقات قرآنی با بیان اینکه ظرفیت‌های قرآنی بی شماری در خراسان‌جنوبی وجود دارد، افزود: باید این ظرفیت‌های قرآنی در استان شکوفا شده که برگزاری برنامه‌های قرآنی به این امر بسیار کمک خواهد کرد که جشنواره تلاوت، آواها و نغمات دینی یک نمونه بارز برای شکوفاسازی استعدادهای قرآنی است.

عبدالهی بیان کرد: متأسفانه دشمنان همواره برای ایجاد فتنه‌گری در مناسبت‌های دینی و فرهنگی برنامه دارند که برای برهم زدن نقشه شوم دشمن، حفظ و مدیریت شعائر اسلامی در بقای اسلام تأثیر بسزایی دارد.

دلسردی مؤسسات قرآنی از فعالیت
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی باید از سخت‌گیری‌های بی‌مورد در برنامه‌های قرآنی پرهیز کنند، افزود: مؤسسات قرآنی بی‌شماری در سطح استان وجود دارد که به دلیل سنگ‌اندازی‌های برخی نهادها، این مؤسسات از فعالیت دلسرد شده‌اند.

این قاری قرآن توجه به اساتید و فعالان قرآنی و برگزاری اردوها و برنامه‌های فرهنگی را از ملزومات دانست و اظهار کرد: باید جوانان و نوجوانان را به سمت و سوی مسابقات قرآنی سوق دهیم و این مهم نیز جز با تشویق و ترغیب امکان‌پذیر نیست.

عبدالهی بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در راستای برگزاری مسابقات قرآنی تأکید و بیان کرد: متأسفانه در زمانه‌ای که بهترین ابزار و امکانات برای اطلاع‌رسانی وجود دارد، در برخی شهرستان‌ها آن طور که باید اطلاع‌رسانی دقیق و کاملی برای برنامه‌های قرآنی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha