اعزام ۱۶۰۰ زائر سیستان‌وبلوچستانی به سرزمین وحی
کد خبر: 3827757
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

اعزام ۱۶۰۰ زائر سیستان‌وبلوچستانی به سرزمین وحی

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت سیستان‌وبلوچستان گفت: اعزام زائران استان به سرزمین وحی از صبح امروز، چهارشنبه، ۲۶ تیرماه آغاز شد و تا ۲۹ ماه جاری ادامه خواهد داشت.

رضا کیخا، مدیر حج و زیارت سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: اعزام زائران استان به سرزمین وحی از صبح امروز، چهارشنبه 26 تیرماه آغاز شد و تا 29 ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال یک‌هزار و ۶۴۹ زائر از طریق فرودگاه بین المللی زاهدان به حج تمتع اعزام می‌شوند، افزود: در سال جاری هفت پرواز از نوع ایرباس 310 و 306 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کار اعزام زائران سیستانی و بلوچستانی به سرزمین وحی را برعهده دارند.

مدیر حج و زیارت استان بیان کرد: زوار به‌وسیله هفت پرواز عازم شهر جده می‌شوند؛ همه این کاروان‌ها ابتدا به سمت مکه مشرف شده و سپس در مسیر برگشت، از مدینه به کشور باز می‌گردند.

وی با اشاره به اینکه از این میان سه کاروان مربوط به اهل تشیع و هشت کاروان دیگر نیز مربوط به آقایان و بانوان اهل سنت استان است، اظهار کرد: خانمی 92 ساله از زاهدان مسن‌ترین و زائری 7 ساله از چابهار نیز کوچک‌ترین زائر حج تمتع امسال از سیستان و بلوچستان هستند که این دو با یکدیگر 85 سال اختلاف سنی دارند.

کیخا افزود: تمامی هماهنگی‌های لازم برای اعزام و اسکان زائران انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. برای سهولت در تردد مسافرین و زائران از همشهریان و مشایعت کنندگان محترم تقاضا می‌شود تا از همراهی بیش از حد همراه زائر در فرودگاه خودداری کنند.

انتهای پیام

captcha