دستگاه‌های فرهنگی ازدواج آسان را ترویج کنند
کد خبر: 3827752
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵

دستگاه‌های فرهنگی ازدواج آسان را ترویج کنند

گروه اجتماعی ــ استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه با اشاره به مراسم و رسوم اشتباهی که امروز در برابر امر ازدواج قرار گرفته است، گفت: موضوع ازدواج آسان از مواردی است که دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به آن توجه داشته باشند و برای ازدواج آسان تلاش کنند.

مسعود حمیدی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به اینکه ازدواج زمینه‌ساز تشکیل خانواده است، اظهار کرد: ازدواج کارکردهای فراوانی دارد و در این قالب جوانان به نیازهای خود دست می‌یابند.

وی افزود: رسیدن به سعادت یکی از نیازهای جوانان است که از ازدواج به آن دست خواهند یافت اما رسیدن به این سعادت مستلزم فراهم شدن شرایطی است.

حمیدی با اشاره به افزایش سن ازدواج جوانان به برخی عوامل و خواسته‌های غیرمنطقی در این مسیر اشاره کرد و گفت: امروز در کشور ما جوانان در سنین بالا اقدام به ازدواج می‌کنند که این خود زیبنده کشوری اسلامی نیست.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود:عوامل متعددی موجب بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان شده و هرکس عاملی را در این مسیر دخیل می‌داند اما مهم‌ترین عوامل پیروی از فرهنگ‌های غلط در این راستا است.

حمیدی تصریح کرد: امروز این یک واقعیت تلخ است که بسیاری از خانواده‌ها با پیروی از فرهنگ‌های غلط زمینه ازدواج جوانان را به تأخیر انداخته که این خود نیازمند آسیب‌شناسی است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز جامعه اظهار کرد: جوانان با وجود مشکلات امروز جامعه برای تشکیل خانواده و امر ازدواج اقدام می‌کنند اما با سدی از مشکلات و خواسته‌های بعضاً بیهوده روبه‌رو می‌شوند.

حمیدی با اشاره به بحث ازدواج آسان خواستار کنار گذاشتن فرهنگ‌های غلط و درخواست‌های غیرمنطقی در این رابطه شد و افزود: باید زمینه ازدواج آسان برای جوانان را فراهم کنیم.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: موضوع ازدواج آسان از مواردی است که دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به آن توجه داشته باشند و برای ازدواج آسان تلاش کنند. تشکیل خانواده و ازدواج سدی در برابر آسیب‌های اجتماعی و یکی از بنیان‌های زندگی سالم است.
انتهای پیام

captcha