اجرای 100 برنامه فرهنگی در هفته ازدواج گیلان
کد خبر: 3827748
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

اجرای 100 برنامه فرهنگی در هفته ازدواج گیلان

گروه اجتماعی - معاون ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه در راستای توانمندسازی جوانان با مهارت های زندگی در هفته ازدواج حدود یکصد برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار می شود، گفت: آگاهی‌بخشی و ارائه دستاوردهای نوین علمی به جوانان در کسب مهارت زندگی دنبال می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ هاشم اسماعیلی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان امروز، 25 تیرماه در جمع خبرنگاران، از بزرگداشت هفته ازدواج در گیلان خبر داد و اظهار کرد:‌ مهمترین هدف از اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع در هفته ازدواج آگاهی‌بخشی و ارائه دستاوردهای نوین علمی به جوانان در کسب مهارت زندگی است.

وی افزود:‌ پرداختن به تنگناها و آسیب‌های احتمالی پیش روی یک ازدواج موفق را در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی حین و بعد از ازدواج به طور پیاپی مدنظر قرار خواهیم داد.

معاون امور فرهنگی ورزش و جوانان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به آموزه‌های دینی و بهره جستن از رهنمودهای کرداری ائمه اطهار(ع) و نیز افراد موفق در امر ازدواج، تصریح کرد: توجه به مسائل روانشناختی و برپایی کارگاه‌های آموزشی مهارت های ارتباطی پیش از ازدواج هم می تواند در بهبود فرآیندهای زندگی موثر واقع شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در راستای توانمندسازی جوانان با مهارت های زندگی در هفته ازدواج حدود یکصد برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد:‌ افتتاح مرکز تخصصی ازدواج و خانواده در استان، رونمایی از مستندها، فیلم‌ها و کلیپ های تولیدی(آن سوی ارتباط، خانواده خوشبخت و ...) و برگزاری نشست خبری در خبرگزاری‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

وی برگزاری نشست خیرین ازدواج و اعضای هیئت امنای مجمع خیرین استان با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، نشست هماهنگی مربیان و مدرسان کارگاه های ازدواج در استان، دریافت آمار مقایسه ازدواج و طلاق در استان گیلان به تفکیک شهرستان ها، معرفی 10 مشاور به صداوسیمای مرکز استان جهت حضور در برنامه های با موضوع ازدواج و خانواده، برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، برگزاری کمیته تخصصی ازدواج و برگزاری نشست دانش‌افزایی ویژه مربیان فعال حوزه آموزشی را از دیگر برنامه‌ها دانست.

انتهای پیام

captcha