دوفوریت حذف سود و جرایم مضاعف بانکی تصویب شد
کد خبر: 3827540
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
با رأی نمایندگان؛

دوفوریت حذف سود و جرایم مضاعف بانکی تصویب شد

گروه اقتصاد ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه امروز 25 تیرماه با دوفوریت حذف سود و جرایم مضاعف بانکی موافقت کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز سه‌شنبه، 25 تیرماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی دو فوریت طرح الزام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرایم مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان با 185 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در توضیح درخواست دو فوریت، گفت: این طرح جدید نیست و با همین کیفیت پیش از این توسط شما نمایندگان تصویب شد و به شورای نگهبان ارسال شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: در حال حاضر اقتصاد کشور به مشکلی مبتلاست، در حالی که باید بعضی بانک‌ها پشتوانه تولید و تولیدکننده باشند و در مسیر رونق تولید جلوداری کنند، عملکردشان به گونه‌ای است که تولیدکنندگان مستاصل می‌شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی‌های بانکی به دلیل نوع سود، جرایم و قراردادهای متوالی عملاً غیرقابل پرداخت می‌شوند و هم مردم سردرگم خواهند بود و هم سرمایه‌های بانکی موهوم می‌شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در این زمینه مکاتباتی با مقام معظم رهبری، شورای نگهبان، بانک‌ها و بانک مرکزی داشته‌ایم و در واقع 90 درصد به تفاهم رسیده‌ایم. امیدواریم با این طرح بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنیم.

با تصویب دو فوریتی طرح الزام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرایم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان در صحن علنی این طرح خارج از دستور در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha