دوره آموزشی «حجاب و عفاف» در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3827476
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

دوره آموزشی «حجاب و عفاف» در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد

گروه فرهنگی ــ با هدف تبین اهمیت حجاب و آثار تربیتی آن، دوره آموزشی «حجاب و عفاف» در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

دوره آموزشی «حجاب و عفاف» در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام صبری، مدرس حوزه و دانشگاه، روز گذشته، ۲۴ تیرماه در کارگاه آموزشی «حجاب و عفاف» با بیان اینکه بدحجابی اثرات سوء فراوانی را در جامعه به‌دنبال دارد، گفت: باید در زندگی ابعاد مختلف مربوط به حجاب را برای فرزندان تبیین و جهت رعایت پوشش اسلامی آن‌ها را ترغیب کرد.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم مفاهیم کلیدی تعلیم و تربیت در تمامی ابعاد استنباط و ذکر شده است، ادامه داد: حجاب آثار تربیتی در دو زمینه فردی و اجتماعی دارد که مهم‌ترین آثار آن در بعد فردی، شخصیت، سلامت جسمانی، استحکام خانواده، آرامش و امنیّت و در بعد اجتماعی، مسئولیت اجتماعی، آزادی زن، سلامت اخلاقی جامعه و حفظ نیروی کار اقتصادی و استقلال فرهنگی است.
مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پوشیدن لباس، امری فطری است، اظهار کرد: نوع لباس، نشانه شخصیت انسان است و هر لباسی، حامل فرهنگی ویژه و نشان‌دهنده نگرش و شخصیت صاحب آن است.
صبری یادآور شد: بر اساس شواهد و قرائن زنان پوشیده در گوهر عفاف، درونى پاک و اعتقادى قوى دارند و حیا و حجاب را تدبیرى براى صیانت از خویش و سلامت جامعه اسلامى مى‏‌دانند.
وی با بیان اینکه تأثیر پوشش افراد در ارتقای سلامت و شکوفایی استعداد‌ها انکارناپذیر است، بیان کرد: برخی بی‌توجهی‌ها در جامعه نسبت به حجاب در ساحت فردی و اجتماعی اثرات مخرب دارد و گرایش‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پوشش برای افراد یک ارزش است.
مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اسلام در مورد حجاب چشم، هم به مرد و هم به زن تأکید زیادی داشته است، تصریح کرد: قرآن قبل از اینکه بگوید پوشش مناسب داشته باشید می‌‎فرماید در مرحله اول چشم باید عفیف باشد.
صبری با بیان اینکه حیا و حجاب زن، تدبیرى است که خود زن با نوعى الهام، براى گرانبها کردن خود و حفظ موقعیتش در برابر مردان به کار مى‌‏برد، اضافه کرد: قبل از اینکه به زنان امر شود که با پوشش مناسب در جامعه حاضر شوند، به مردان درخصوص حجاب چشم امر شده است.
انتهای پیام

captcha