آزادی 48 زندانی باحضور کاروان زیرسایه خورشید در زندان همدان
کد خبر: 3827418
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

آزادی 48 زندانی باحضور کاروان زیرسایه خورشید در زندان همدان

گروه اجتماعی ـ با حضور کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در زندان همدان 48 زندانی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) آزاد شدند.

آزادی 48 زندانی باحضور کاروان زیرسایه خورشید در زندان مرکزی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی زندانهای همدان، خدام حرم ملکوتی امام رضا(ع) به همراه پرچم متبرک رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در زندان مرکزی همدان حضور پیدا کردند.
پژمان پروین مدیرکل زندان‌های همدان گفت: با ورود پرچم به زندانهای تابعه و برگزاری مراسمات معنوی سعی شده است تا زمینه‌های آرامش خاطر زندانیان و تخلیه روانی آنان فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: به مدت دو هفته برای این امر برنامه‌ریزی‌شده است و مددجویان برای ساختن سقاخانه به مدت 10روز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته‌اند.
آیت الله شعبانی ولی‌فقیه در استان خطاب به زندانیان گفت: حضرت یوسف سال‌ها در زندان بودند اما بعدازآن به مقام عزیزی مصر رسیدند و مدت حضور در زندان را فرصت مغتنمی برای تربیت افراد بزرگ و باایمان برشمرد و گفت: صبر کنید که گشایش پس از سختی به‌شرط صبر و شکیبایی و خودسازی پدیدار خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب به بازگویی وقایع مسجد گوهرشاد در سال 1314پرداختند و بیان کرد: که در آن واقعه تلخ آخوندی در مسجد سخنرانی کرد که پس از حمله عوامل حکومت به مسجد و کشتار مردم موفق به خروج از مسجد شد اما به هنگام خروج از مرز توسط نیروهای افغانی اسیر و مدت سی سال در زندان‌های افغانستان نگهداری شد اما اسیر جو زندان و ناامیدی نشد و در همین مدت اسارت چنان به رشد و تربیت روح و روان و تقویت ایمان خودپرداخت که به مقام طی‌الارضی رسیدتبدیل به شخصیت معروف به نام بهلول شد.
وی افزود: گمان نکنید زندان آخر دنیاست ،دعا کنید خداوند هر چه سریع‌تر زمینه رشد و اسباب آزادی را برای افراد دربند فراهم کند.
خانجانی دادستان همدان ابراز کرد: به مناسبت حضور پرچم شریف حرم مطهر قرار بود سی نفر زندانی آزاد شوند که به یمن حضور چهار نفر خادم چهار زندانی دیگر نیز به جمع آزادی‌ها اضافه می‌شوند و همچنین چهارده زندانی با محکومیت‌های مالی غیر عمد نیز توسط ستاد دیه آزاد می‌شوند.
وی ضمن قدردانی از مسئولان و عوامل اجرای مراسم خاطرنشان کرد: به تمام زندانیانی که در اجرای مراسم سهم داشتند یک هفته مرخصی تشویقی داده می‌شود.
در ادامه کلیپی از روند آماده‌سازی ماکت‌ها و تزیین زیر هشتی برای اجرای مراسم پخش شد و سپس با تدابیر ویژه اتخاذشده کلیه زندانیان از بندها با ترتیب و نظم خاص خارج‌شده و یک‌به‌یک پرچم متبرک را زیارت کردند.
در این میهمانی معنوی زندانیان با اشکها و آه دل، پذیرای پرچم متبرک امام رضا(ع) شدند و با آب دیدگان خویش غبار از مقدم خادمان حرم رضوی شستند.
گفتنی است در پایان پرچم دربند نسوان زندان همدان قرار گرفت و مددجویان این بند نیز آن را زیارت کردند.
انتهای پیام

captcha