نقش بی‌بدیل تعزیرات حکومتی در کاهش آلام اقتصادی مردم
کد خبر: 3827305
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

نقش بی‌بدیل تعزیرات حکومتی در کاهش آلام اقتصادی مردم

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه از مشکلات اقتصادی موجود در جامعه نمی‌توان چشم پوشید، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی قطعاً نقش ممتاز و بی‌بدیلی در تدبیر امور تنظیم بازار و پیشگیری از قاچاق دارد و می‌تواند به کاهش آلام اقتصادی مردم کمک کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی صبح امروز، 24 تیرماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه آمدن‌ها و رفتن‌ها طبیعت زندگی است، افزود: تودیع و معارفه‌ها نیز در راستای این نگرش طبیعی رقم می‌خورد اما آنچه آمدن‌ها و رفتن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، قضاوت خداوند، افکار عمومی و وجدان از باب اقدامات است.

وی تصریح کرد: هر مدیری مدتی را در جایگاه تشکیلاتی فعالیت می‌کند، در زمان واگذاری مسئولیت‌ها اولین کسی که می‌تواند بهترین ارزیابی را از عملکردها داشته باشد در واقع وجدان خود افراد است و معمولاً وجدان‌ها صادقانه‌ترین و دقیق‌ترین ارزیابی‌ها را انجام می‌دهند گرچه قاضی اصلی خداوند است، اما در این بین افکار عمومی نیز قضاوت درستی از عملکردها می‌توانند ارائه کنند.

اکرمی با تأکید بر اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم مدیران در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دارند، افزود: مدیران اگر خداوند را ناظر همیشگی بر اعمال و خدمات خود بدانند قطعاً جزء موفق‌ترین مدیران خواهند بود و با تلاش در راستای آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند، همچنین مدیری که اعتقاد داشته باشد در معرض قضاوت افکار عمومی قرار می‌گیرد مسلماً حساسیت بیشتری نسبت وظایف و مسئولیت‌های خود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از مشکلات اقتصادی موجود در جامعه نمی‌توان چشم پوشید، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی قطعاً نقش ممتاز و بی‌بدیلی در تدبیر امور تنظیم بازار و پیشگیری از قاچاق دارد و می‌تواند به کاهش آلام اقتصادی مردم کمک کند.

معاون استاندار با اشاره به 113 سوره قرآن که با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز شده است، افزود: خداوند در آغاز هر سوره به مهربانی و بخشندگی تأکید کرده است، ما می‌توانیم مدیر قاطع باشیم و قانون را دقیق اجرایی کنیم و مهربان و بخشنده باشیم. امروز جامعه ما نیاز به مهربانی دارد و باید این ویژگی در جامعه جاری و ساری شود.

به گزارش ایکنا؛ در این آیین فرشید محمدحسینی طاهری قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز یکی از مشکلات کنونی جامعه را جوزدگی دانست و گفت: این جوزدگی امور را از دایره قانون و عدالت خارج می‌کند.

وی افزود: در زمان احتکار کالا، استان‌ها برای تشکیل پرونده مبارزه با احتکار و اختفا از هم سبقت می‌گرفتند و همه به دنبال ارائه بیلان کار و اعلام وجود بودند که این امر از مدار قانون و عدالت خارج است، اما خوشبختانه این شرایط در استان مرکزی به‌خوبی کنترل و مدیریت شد.

وی تصریح کرد: باید جلوی افراط گرفته شود نباید نسبت به اجرای قانون مسامحه شود و در مقابل افراط شود و از قانون فراتر رویم و باید بر مدار قانون حرکت کرد.

طاهری با بیان اینکه توزیع عادلانه ارزاق عمومی و ثروت در جامعه توسط تعزیرات دنبال می‌شود، گفت: اگر تعزیرات به وظایف خود به‌خوبی عمل کند قطعاً مشکلی بروز نخواهد کرد به طوری که اگر این سازمان در امر جلوگیری از تورم در خرید و فروش ارز وارد نمی‌شد قطعاً با چالش جدی مواجه می‌شدیم.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: دادگستری همواره حمایت خود را از مجموعه تعزیرات اعلام کرده است و اجازه دهن‌کجی به این سازمان را نمی‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ در این جلسه سلیمان رزاقی تکریم و حمید القاصی‌مهر به‌‌عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی معارفه شد.

انتهای پیام

captcha