گذشت اولیای دم از حکم قصاص جوان ۲۱ ساله
کد خبر: 3827277
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
همزمان با میلاد امام رضا(ع) انجام شد؛

گذشت اولیای دم از حکم قصاص جوان ۲۱ ساله

گروه اجتماعی ــ همزمان با میلاد امام رضا(ع)، مراسم گذشت اولیای دم از حکم قصاص جوان ۲۱ ساله با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب و جمعی از مسئولان و ریش‌سفیدان در دادگستری شهرستان فاریاب برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان کرمان، علیرضا سالاری، رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب امروز، دوشنبه، 24 تیر گفت: خانواده نیکوکار فاریابی و اولیای دم به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با اعلام رضایت از اجرای حکم قصاص، حیاتی دوباره به قاتل اهدا کردند.

وی افزود: در راستای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار و با رایزنی سران طوایف، خانواده مقتول از حق قانونی و شرعی خود مبنی بر اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب یادآور شد: محکوم علیه یک جوان اهل شهرستان فاریاب است که در سال ۹۳ و در اثر عدم کنترل خشم و پس از یک مشاجره با سلاح گرم اقدام به قتل آن مرحوم که نیز یک جوان بوده است می‌کند.

سالاری تصریح کرد: با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه و تایید حسن خلق و رفتار وی از سوی زندان جیرفت و اینکه نامبرده فاقد سابقه کیفری بوده است و از طرفی در هنگام ارتکاب جرم یک نوجوان 16 ساله بوده است و قتل به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص فراهم شد.

انتهای پیام

captcha