کمک‌های غیرنقدی ۲۰ کشور به سیل‌زدگان ایرانی
کد خبر: 3826924
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

کمک‌های غیرنقدی ۲۰ کشور به سیل‌زدگان ایرانی

گروه اجتماعی ــ رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان این‌که ۲۰ کشور کمک‌های غیرنقدی به سیل‌زدگان ایران داشته‌اند، افزود: به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، هنوز مبالغ نقدی و پولی که کشور‌ها به فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر داده‌اند را به‌علت بسته بودن حساب نتوانسته‌ایم به داخل کشور انتقال دهیم.

کمک‌‌های نقدی 20 کشور جهان به سیل‌زدگان ایرانیبه گزارش ایکنا از لرستان، علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، شنبه، 22 تیرماه، در همایش توزیع کالاهای اساسی در قالب طرح «مهرانه» برای سیل‌زدگان لرستان با بیان این‌که مردم در زلزله کرمانشاه، برف، کولاک، سیل و حوادث تلخ همه توان خود را برای کمک گذاشتند، گفت: امروز شاهد آغاز توزیع کالاهای اساسی در بین سیل‌زدگان استان لرستان هستیم.

وی با تاکید بر این‌که سیل آسیب جدی را به مردم مظلوم و خطه دلاور خیز لرستان وارد کرد اما در مقابل نیز کمک‌های مردم بسیار درخشان و بی‌سابقه بود، اظهار کرد: 120 میلیارد تومان کمک غیرنقدی از سوی مردم به سیل‌زدگان شده که تمام این کمک‌های غیرنقدی به عزیزان و نیازمندان استان‌های درگیر سیل توزیع می‌شود.

پیوندی با اشاره به کمک نقدی 200 میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان، بیان کرد: این کمک‌ها از سوی همه مردم ما در روستاها و شهرها برای رفع نیازمندی‌ها و کاهش آلام مردم سیل‌زده اختصاص پیدا کرد و همچنین برای لجستیک و امدادرسانی، 150 میلیارد تومان از منابع داخلی هلال احمر، در مناطق سیل‌زده هزینه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر این‌که ما تلاش کردیم که نه‌تنها در سیل اخیر بلکه در همه حوادث کمک‌ها را دقیقاً به دست مردم آسیب دیده برسانیم و تداخلی در این زمینه ایجاد نشود و امانتدار خوبی باشیم، افزود: در مرحله اول، لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، پتو، گاز و… را بین سیل زدگان توزیع می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در مجموع 10 هزار بسته لوازم اساسی زندگی به ارزش 55 میلیارد تومان طی دو هفته تا 20 آینده بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود، تصریح کرد: این تعداد لوازم خانگی شامل یخچال 20 فوت، گاز پنج شعله، فرش و 2 تخته پتو بین خانوارهای سیل زده‌ای که دچار آسیب شده بر اساس آمار استانداری لرستان و ستاد بازسازی توزیع می شود.

پیوندی ادامه داد: 10 هزار پک لوازم خانگی به ارزش 55 میلیارد تهیه و به پنج استان کشور لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران و ایلام ارسال می‌شود که دوهزار پک به مرکز استان لرستان و شهرستان‌های این استان ارسال و از امروز توزیع آن‌ها در لرستان و در شهرستان پلدختر انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: مردم ایران در تمامی حوادث طبیعی کشور به‌ویژه سیل اخیر نوع‌دوستی و کمک خوبی را از خود نشان دادند، گفت: از کمک‌های مردم نوع دوست کشور که در مقاطع مختلف به یاری هموطنان خود می‌شتابند قدردانی می‌کنیم.
وی ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، عنوان کرد: مردم سراسر کشور هر زمانی‌که مشکل و حادثه‌ای در کشور اتفاق می‎افتد با تمام وجود و با توجه به توان و بضاعت مالی پای کار می‌آیند تا درد و رنج مردم را التیام بخشند.

پیوندی تأکید کرد: مردم 200 میلیارد تومان پول نقد و بیش‌از 120 میلیارد تومان کمک غیرنقدی برای رفع نیازمندی و کاهش آلام و مشکلات مردم سیل‌زده اهداء کردند تا ما به‌عنوان یک امانت‌دار صادق بتوانیم در جهت رفع مشکلات مردم سیل زده تلاش کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در رابطه مبلغ باقی‌مانده از کمک‌های مردمی گفت: مابقی پول‌ها نزد جمعیت هلال احمر به امانت است که براساس نیازمندی‌هایی که مناطق سیل‌زده دارند در مرحله بعدی به سرعت و دقت و با هماهنگی استانداران و براساس سیاست‌های ستاد بازسازی و نوسازی توزیع می‌شود که امیدواریم بتوان مشکلات مردم سیل‌زده را در این بخش حل کرد و مردم به زندگی کاملاً عادی خود برگردند.

وی تصریح کرد: به‌زودی براساس سیاست‌های ستاد بازسازی و نوسازی و اعلام نیازمندی‌های مردمی که آسیب دیده‌اند، ممکن است برخی از اقلام اساسی اضافه شود و یا به شکل دیگری هزینه شود، که این امر اعلام خواهد شد و براساس آماری که استانداری‌ها به ما اعلام می‌کنند این اقلام به شکل حواله به سرپرست خانوارها تحویل داده خواهد شد.

پیوندی با بیان این‌که حدود 20 کشور کمک‌های غیرنقدی خود را به سیل‌زدگان کشور ایران داشته‌اند که طبق نیازهای موجود در استان‌های مختلف توزیع شده‌اند، افزود: متأسفانه به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکا، هنوز مبالغ نقدی و پولی که کشورها به فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر داده‌اند و بالغ بر سه میلیون یورو است را به‌علت بسته بودن حساب نتوانسته‌ایم به داخل کشور انتقال دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور، تاکید کرد: در این رابطه تلاش‌های زیادی صورت گرفته و مکاتباتی با معاون بشردوستانه سازمان ملل، رئیس فدارسیون و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ صورت گرفته و امیدواریم یک مسیر مشخص و شفافی پیدا شود و حساب‌های ارزی ما باز شود تا بتوانیم از کمک‌های کشورهای دیگر برای مردم آسیب‌دیده داخل کشور در بحث سیل استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: این امر یک اصل بوده و طبق کنوانسیون‌های جهانی باید مدنظر قرار گیرد و در تحریم‌ها نباید کارهای بشردوستانه تحت تأثیر قرار گیرد، اما متأسفانه تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه آمریکا باعث شده که این امر به تأخیر افتد، اما امیدواریم در آینده نزدیک و با تلاش‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شود.

پیوندی تصریح کرد: در پایان کار عملکرد شفافی را برای اطلاع‌رسانی به مردم اعلام خواهیم کرد، امیدواریم این بسته‌های لوازم خانگی موثر باشد و بتواند گوشه‌ای از مشکلات مردم را برطرف کند.

انتهای پیام

captcha