خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)
کد خبر: 3826870
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی ــ دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در یزد با اشاره به شعار محوری این جشنواره «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)»، گفت: علاوه بر محرومان و نیازمندان، خدمات کریمانه ویژه عموم مردم هم در نظر گرفته شده است.

خدمت کریمانه؛ سیره ائمه اطهار/تلاش برای خدمت به محرومانعطر و بوی کاروان زیر سایه خورشید و صدای دلنشین صلوات خاصه که این روزها در گوشه‌گوشه شهر طنین‌انداز می‌شود، نه تنها شادی و نشاط را به دل‌های مردم آورده، بلکه این کاروان کمر همّت بسته و با خدمت کریمانه خود، گره‌های زندگی مردم را می‌گشاید تا این شور و شادی را نه فقط در دل‌ها، بلکه به خانه‌های آنان هم ‌بیاورد.

حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، شعار این جشنواره را «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)» اعلام و اظهار کرد: خدمت کریمانه در دو حوزه ارائه می‌شود، برخی از خدمات مربوط به نیازمندان و محرومان و برخی هم برای عموم مردم است، تا همه مردم طعم شیرین مهربانی امام و برکت حضور امام در زندگی روزمره خود را بچشند.

اعطای وام جهیزیه به محرومان
حجت‌الاسلام حیدری اعطای وام جهیزیه به محرومان را از جمله این خدمت‌رسانی‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که بر سرِ راه ازدواج جوانان وجود دارد، مسئله جهیزیه است. گاهی 400 قلم کالا برای جهیزیه در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از این اقلام بلااستفاده می‌ماند، یکی از اقدامات شایسته دفتر نمایندگی آستان قدس و مجموعه‌های فعال در حوزه خانواده تهیه این اقلام ضروری و کارفرمای زوجین است که تا هجده مهمان را پوشش می‌دهد و در این شرایط اقتصادی، بسیار ارزان‌قیمت یعنی کمتر از بیست میلیون تمام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا، در طول جشنواره زیر سایه خورشید تسهیلات و وام‌ها برای خرید این نوع جهیزیه سالم و اسلامی به افراد نیازمند اهدا خواهد شد.

حیدری درمان رایگان 500 نفر از مددجویان تحت پوشش ویژه شهرستان‌ها در حوزه دندانپزشکی را خدمت دیگری برشمرد و افزود: در سال‌ گذشته همین تعداد خدمت‌رسانی را به مددجویان شهر یزد داشتیم، به این صورت که مددجویان را به دانشکده دندانپزشکی معرفی می‌کردیم و مورد درمان قرار می‌گرفتند اما امسال سراغ شهرستان‌ها رفتیم و با تدارک وسیله حمل و نقل، مددجویان را جهت درمان، از شهرستان‌ها به یزد اعزام کردیم.

برپایی 10 ایستگاه سلامت در 10 شهرستان یزد
حجت‌الاسلام حیدری با بیان اینکه برپایی 10 ایستگاه سلامت در هر 10 شهرستان استان از دیگر خدماتی است که به برکت حضور خدام ایجاد شده، گفت: خدمات در این ایستگاه‌ها فقط یک ویزیت ساده نیست، بلکه اگر لازم باشد به متخصص ارجاع داده می‌شود و در صورت نیاز، بستری و درمان بیمار تا زمان بهبودی کامل وی به صورت رایگان انجام می‌شود.

دبیر دوزادهمین جشنوراه زیر سایه خورشید در یزد اهدای 500 بسته غذایی به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان توسط خدام به محرومان، اعطای وام کارآفرینی به ارزش 250 میلیون تومان، ایجاد کارگاه‌های خانگی، آزادسازی زندانیان، تعمیر و ساخت منازل محروم، اعطای کارت هدیه‌ نقدی به نیازمندان را از دیگر خدمات کریمانه این دوره از جشنواره زیر سایه خورشید یزد نام برد.

پخت نان به صورت رایگان در روز میلاد
حیدری با اشاره به اینکه به مناسبت روز میلاد حضرت رضا(ع) پخت نان‌ در برخی نانوایی‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود بیان کرد: علاوه بر محرومان به مناسبت این ایام فرخنده، خدمات کریمانه ویژه عموم مردم هم در نظر گرفته شده، از جمله با همکاری اصناف و بازاریان به ویژه صنف نانوایان در روز میلاد حضرت رضا(ع) تعداد قابل زیادی پخت نان انجام خواهد گرفت و به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی‌هایی که با مجموعه نیروی انتظامی صورت گرفته 80 موتورسیکلت توقیف‌شده آزاد خواهد شد و جریمه پارکینگ هم تخفیف داده می‌شود.

حضور 80 پزشک در 80 مسجد
حجت‌الاسلام حیدری همچنین حذف فرانشیز (حقّ فنی) داروخانه‌ها در روز میلاد امام رضا (ع) در سراسر استان و حضور 80 پزشک در 80 مسجد جهت ویزیت عموم مردم و مشاوره پزشکی، را دیگر خدمات کریمانه ویژه عموم مردم در این روز مبارک عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha