«چالش‌های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی» در سنندج بررسی شد
کد خبر: 3826625
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

«چالش‌های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی» در سنندج بررسی شد

گروه اجتماعی ــ با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نشست تخصصی «بررسی چالش‌های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی (مسائل، ظرفیت و راهکارها)» امروز، ۲۲ تیرماه در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان امروز، 22 تیرماه در نشست تخصصی «بررسی چالش‌های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی» با اشاره به احساس نیاز و لزوم بازنگری مسائل حقوقی زنان، اظهار کرد: این جلسه در راستای اجرایی شدن بازنگری مسائل حقوقی زنان بر مبنای فقه شافعی برگزار شده چرا که نیاز اساسی زنان در این حوزه است.

وی افزود: با مصوبه مطالبات زنان، امیدواریم دغدغه‌ها و مشکلات حوزه بانوان کشور حل شود تا بتوانند در جامعه نقش آفرینی خوب و مؤثری داشته باشند.

در ادامه این نشست جبار طهماسبی، مدیر مؤسسه دانش‌پژوهان مصاف گفت: تشکل‌های مردم نهاد مسئول و موظف هستند در برابر آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند که در این راستا به گفت‌وگو و برگزاری چنین نشستی‌هایی در استان نیاز است.

وی به حمایت از زنان به طور ویژه تأکید و بیان کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین مسائل جوامع انسانی مسائل رعایت حقوق زنان و حفظ منزلت والای آنان است و در همین راستا حقوق زنان جایگاه بسیار مهمی در جامعه دارد.

طهماسبی با اشاره به تأکید دولت به حقوق شهروندی، بیان کرد: درخواست داریم از ظرفیت‌های داخل استان در این راستا استفاده شود چراکه سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در حوزه تخصصی حقوق زنان را پیگیری کرده و در این زمنیه آسیب‌شناسی کنند.
انتهای پیام

captcha