مسئله فلسطین را جدی‌تر از گذشته احیا کنیم
کد خبر: 3826462
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

مسئله فلسطین را جدی‌تر از گذشته احیا کنیم

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: اگر قرار است آمریکا در معامله قرن حضور داشته باشد باید مسئله فلسطین را جدی‌تر از گذشته فعال و احیا کرد.

مذاکرهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 21  تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، گفت: سیاست‌های آمریکا را در سه سطح باید مورد توجه قرار دهیم راهبرد کلان بین‌المللی، راهبرد کلان منطقه‌ای و راهبرد اختصاصی ایران و باید برای هر کدام از این راهبردها، راهکار داشته باشیم.

وی ادامه داد  یکی از این راهکارها حمله به راهبرد دشمن است، یعنی اگر قرار است آمریکا در معامله قرن حضور داشته باشد باید مسئله فلسطین را جدی‌تر از گذشته فعال و احیا کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم راهکار دوم را مقابله با فشارهای اقتصادی آمریکا عنوان کرد و گفت: اگر راهبرد دشمن اقتصادی است باید راهکار اصلی ما هم اقتصادی باشد چرا که با مذاکره، مشکلات کشورمان حل نشد و نمی شود و باید مسائل اقتصادی و معیشت مردم را با تکیه بر توان داخلی رفع کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه واقع بینی یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با راهبرد دشمن است اضافه کرد: مسئولان دولت مرتب اعلام می کنند که باید به مردم امید داد، آری امید خوب است و جزء سیاست‌های نظام است اما باید در کنار امید اقدامات عملی و جدی صورت پذیرد و تنها با حرف زدن نمی شود مشکلات کشور را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: راهکار «جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی کنیم» که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین شده دشمن را تحت فشار قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه امارات به دنبال فرار از باتلاق یمن هست گفت: مقامات اماراتی با تایید خبر کاهش نظامیان این کشور در یمن گفته اند که این تصمیم از یک سال پیش گرفته شده است.

وی در ادامه خطبه‌ها با تبریک سالروز میلاد امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) گفت: صفت رئوف یکی از صفات خاص امام رضا علیه السلام بود که در کلام، رفتار و حرکات ان امام بزرگوار متجلی شده بود. اگر می خواهیم مشکلات جامعه مدنی از میان برداشته شود باید با همدیگر رئوف و مهربان باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به آموزه سیره عملی ثامن الائمه(ع) خاطرنشان کرد: ایشان به همه ما توصیه کرده اند برای خوشحال کردن مردم تلاش کنیم، پر حرف نباشیم، برای خیر دنیا و آخرت سوره حمد قرائت کنیم، به روزی خداوند شاکر باشیم، صله ارحام داشته باشیم و به خویشاوندان خود ضرر نرسانیم.

خطیب نماز جمعه تبریز به سیره مبارزاتی امام رضا علیه السلام اشاره کرد و افزود: ایشان در طول نوزده سال امامت خودشان در سخت ترین شرایط حکومت عباسی قرار داشت اما مبارزات فرهنگی و سیاسی ایشان باعث شد تا فرهنگ و آموزه های شیعی در سال های بعد از ایشان هم تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر ضرورت تدبیر جدی شهرداری برای حل مشکلات دست فروشان شهر تبریز گفت: یک و نیم سال قبل در خطبه های نماز جمعه و بعد از آن در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به شهرداری تبریز برای ساماندهی و تعیین مکان مناسب دست فروشان تذکر دادم اما توجهی نشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مسئولان شهرداری باید تدبیر جدی در این خصوص داشته باشند چرا که دست فروشان از طبقه پایین جامعه هستند و باید معاش آنها تامین شود اما در کنار این نباید در شهر سدمعبر ایجاد کنند و با پهن کردن بساط جلوی مغازه ها به اصناف و بازاریان ضرر و آسیب برسانند از این رو تعیین محل مناسب و ساماندهی دست‌فروشان بسیار ضروری است.

انتهای پیام

captcha