برگزاری کرسی تلاوت رضوی در ۲۴ استان کشور
کد خبر: 3826414
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲

برگزاری کرسی تلاوت رضوی در ۲۴ استان کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت دهه کرامت، کرسی تلاوت رضوی در ۲۴ استان کشور برگزار می‌شود.

برگزاری کرسی تلاوت رضوی در 24 استان کشورحجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: کرسی‌های تلاوت رضوی در طول ایام دهه کرامت یعنی از ولادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) در فاصله زمانی شامگاهی بعد از نماز مغرب و عشاء در اماکن مذهبی هر استان و شهرستانی از جمله گلزار شهدا، مساجد، تکایا، زیارتگاه‌ها و دارالقرآن‌ها به اجرا می‌رسد.

وی افزود: این محافل قرآنی در استان‌های گلستان، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، گیلان، مازندران فارس، اصفهان، تهران، کهگیلویه‌ و بویراحمد، هرمزگان، همدان، مرکزی، سمنان زنجان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، البرز، سیستان و بلوچستان، خوزستان و کرمانشاه برگزار برپا شده است.

میریان ادامه داد: قاریان قرآن کشوری و بین‌المللی اعزامی از آستان قدس رضوی نیز عبارتند از سیدمرتضی سادات فاطمی، مختار دهقان، مهدی تقی‌پور، حامد شاکرنژاد، امین عبدی، قاسم مقدمی، مجتبی محمدبیگی، مهدی هدایتی‌فر، جواد کاشفی، مصطفی ملکی، ابوالفضل چمنی، مهدی غلام‌نژاد، حمید شاکرنژاد، وحید نظریان، سیداحمد مقیمی، امید حسینی‌نژاد و محسن قاسمی که همه این افراد به تلاوت مجلسی در این محافل قرآنی می‌پردازند.

رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اظهار کرد: علاوه بر برنامه تلاوت قرآن در این محافل قرآنی، برگزاری جشن‌های دهه کرامت، اجرای سرود و آیین پرچم گردانی آستان مقدس حضرت رضا(ع) نیز برگزار می‌شود.

میریان با اشاره به سابقه دوساله برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی در سطح ملی بیان کرد: در این دوره از کرسی‌های تلاوت رضوی که به مناسبت دهه کرامت در سراسر کشور برگزار می‎شود، سعی شده تا علاوه بر قاریان کشوری و بین‎المللی اعزامی به استان‌ها از ظرفیت‎های قرآنی هر استان و شهرستان برای اجرای این محافل قرآنی بهره‌گیری شود.

رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: حاضران در این محافل قرآنی و دلدادگان حضرت رضا(ع) با بسته‌های متبرک آستان قدس رضوی مورد پذیرایی قرار می‌گیرند.
انتهای پیام

captcha