افزایش پنج برابری اعتبارات نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3826032
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

افزایش پنج برابری اعتبارات نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت دولت و مجلس، اعتبارات تخصیص یافته جهت تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس استان در سال جاری ۲۷۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته پنج برابر رشد را نشان می‌دهد.

رضا سرحدی‌نیا، سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: با عنایت دولت و مجلس، اعتبارات تخصیص‌یافته جهت تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس استان در سال‌ جاری 270 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته پنج برابر رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مهم جهت محرومیت‌زدایی صورت گرفته است، افزود: این اعتبار قرار است جهت تخریب و بازسازی مدارس، ایجاد فضاهای آموزشی جدید، اتمام طرح‌های نیمه تمام، حذف مدارس خشتی و گلی و همچنین استانداردسازی سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی با اولویت مدارس ابتدایی هزینه شود.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: درصد میزان مدارس تخریبی سیستان و بلوچستان با درصد میزان مدارس تخریبی کشور تفاوت چندانی ندارد، اما شدت مسئله مدارس تخریبی در استان بیشتر از کشور بوده و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان حدود ۵ هزار و ۲۹۵ کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی است و ۵ هزار و ۴۰۱ کلاس درس نیز باید تخریب شود که این آمار خطر‌آفرین بودن ۲۸ درصد مدارس استان را نشان می‌دهد.

سرحدی‌نیا اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه‌سازی، به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

انتهای پیام

captcha