ایجاد بانک اطلاعات خانواده زندانیان نیازمند در لرستان
کد خبر: 3825517
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

ایجاد بانک اطلاعات خانواده زندانیان نیازمند در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات خانواده زندانیان نیازمند، گفت: این طرح در زندان مرکزی خرم‌آباد آغاز شده و تاکنون ۲ هزار پرونده تشکیل شده است.

مبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا محمدی‌اصل، مدیرکل زندان‌های لرستان، امروز دوشنبه، هفدهم تیر در نشست با خبرنگاران استان لرستان با بیان این‌که برای ایجاد بانک اطلاعات خانواده زندانیان نیازمند براساس دستورالعمل رئیس زندان‌های کل کشور عمل کردیم، افزود: این کار در یکی‌از زندان‌های استان(زندان مرکزی خرم‌آباد) آغاز شده و تاکنون دو هزار پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: خانواده زندانیان وضعیت بسیار اسفناکی دارند و به‌لحاظ مالی بسیار ضعیف هستند که نیاز است به این قشر کمک شود، به‌عنوان مثال اگر پارکینگ روبه‌روی استانداری لرستان را به پیمانکاری انجمن حمایت اداره‌کل زندان‌ها واگذار شود از محل این می‌توان به این خانوارها کمک کرد.

مدیرکل زندان‌های لرستان افزود: فردی‌ که به هر جرمی وارد زندان می‌شود نان‌آور یک خانواده است و به هر دلیلی که محبوس شود خانواده‌ای متضرر می‌شود.

محمدی‌اصل بیان کرد: به‌منظور این‌که زندانیان(به‌جز جرائم آدم‌ربایی، اسیدپاشی و سرقت مسلحانه) در کنار خانواده باشند یک زندان باز ایجاد کردیم و جرائم غیرعمد با همکاری و قراردادی که شهرداری، دادسراها و سازمان صنعت و معدن استان بسته‌ایم این افراد هفت صبح تا سه بعدازظهر کار می‌کنند و سپس به خانواده برمی‌گردند و هفته‌ای یک شب خود را به زندان معرفی می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های لرستان تصریح کرد: در حال حاضر 550 نفر در زندان باز به سر می‌برند که سال گذشته 430 میلیون تومان به این افراد بابت کارهایی که انجام دادند حقوق پرداخت کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که یکی‌از مشکلات عدیده زندانیان بحث مهریه است، بیان کرد: در سال گذشته 266 نفر توسط ستاد دیه از زندان آزاد شدند که 172 نفر به‌خاطر بدهی مالی، 63 نفر مهریه و 5 نفر نفقه بودند و جمع بدهی این مددجویان 46 میلیارد تومان بوده که با تلاش همکاران و مددجویان زندان 26 میلیارد تومان آن‌ها از طریق رضایت افراد محقق شده است و مابقی تسهیلات و یا بلاعوض بوده است.

وی گفت: همچنین از محل اعتبارات ماه عسل دو میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که منجر به آزادی 121 نفر شد و 150 میلیون تومان هم خیّر کمک کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha