نوآوری اجتماعی یکی از نیازهای کنونی است
کد خبر: 3825429
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
معاون اجتماعی وزیر کشور:

نوآوری اجتماعی یکی از نیازهای کنونی است

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی وزیر کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی با انجام کارهای محله محور دفاتر تسهیل‌گری کاهش می‌یابد، گفت: نوآوری اجتماعی یکی از نیازهای کنونی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، تقی رستم‌وند، معاون اجتماعی وزیر کشور، امروز، دوشنبه، 17 تیرماه در نشست با مدیران و کارشناسان دفاتر تسهیلگری کرمان با اشاره به اینکه پروژه دفاتر تسهیل‌گری چیزی نیست که فی‌البداهه در کشورایجاد شده باشد، اظهار کرد: الگوهای جهانی مشابه این طرح در جهان وجود دارد و تجربه شده است و باید همگی به بزرگی و عظمت کار واقف باشیم.

وی با بیان اینکه در دفاتر تسهیلگری جریان‌سازی اجتماعی در حال رخ دادن است و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده، افزود: این دفاتر در تغییر نگرش و تعییر روابط اجتماعی و مناسبات اجتماعی مردم نقش اثرگذار و ارزشمندی دارد.

معاون اجتماعی وزیر کشور بیان کرد: پیامد این اقدامات ترمیم سرمایه‌های اجتماعی در این مناطق است و با تداوم طرح دفاتر تسهیل‌گری طی سه سال اینده سرمایه اجتماعی محلات تحت هدف دفاتر تسهیلگری ترمیم می‌شود.

رستم‌وند با اشاره به اینکه حدود 700 نفر در دفاتر تسهیل‌گری در سطح کشور مشغول فعالیت هستند، افزود: این دفاتر در حقیقت سرمایه عظیمی از نیروهای تحصیلکرده، مجرب، دارای دانش و انگیزه و متخصص را برای کشور فراهم کرده است.

معاون اجتماعی وزیر کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی با انجام کارهای محله محور دفاتر تسهیل‌گری کاهش می‌یابد، تصریح کرد: نوآوری اجتماعی یکی از نیازهای کنونی است.

وی تأکید کرد: دفاتر تسهیل‌گری در حوزه جذب و جلب کودکان و نوجوانان باید با جدیت بیشتری تلاش کنند زیرا جذب و نجات این قشر از سوی دفاتر تسهیل‌گری و ارائه آموزش‌های لازم به آنها موجب می‌شود که در سناریوی خروج دفاتر از محلات، جانشین‌هایی تربیت شده در این محلات حضور داشته باشند که کار این دفاتر را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام

captcha