قوه قضاییه کارامد، نشان نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3825305
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

قوه قضاییه کارامد، نشان نظام جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضائیه کارآمد، نشان نظام جمهوری اسلامی ایران است، در دنیا وقتی می‌خواهیم روی حاکمیت و اینکه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی کارآمد است، حرف بزنیم برند اصلی آن این است که قوه قضاییه، قوه‌ای کارآمد، مقتدر و مستقل باشد.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز دوشنبه، 17 تیر در مراسم تکریم و معارفه رؤسای دادگاه عمومی شهرستان رابر گفت: در حال حاضر موجودی پرونده‌های دادگاه عمومی شهرستان رابر 830 فقره است که تقریباً نیمی از این پرونده‌ها مسن هستند یعنی از مهلت معقول و منطقی که باید منتهی به رأی بشود، گذشته است.
وی افزود: یکی از بخش‌های سند تحولی ریاست قوه قضائیه هم بر این موضوع یعنی کاهش اطاله دادرسی تأکید دارد و مقام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز آن را تأیید فرموده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: قوه قضائیه کارآمد، نشان نظام جمهوری اسلامی ایران است، در دنیا وقتی می‌خواهیم روی حاکمیت و اینکه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی کارآمد است، حرف بزنیم برند اصلی آن این است که قوه قضاییه، قوه‌ای کارآمد، مقتدر و مستقل باشد.
موحد گفت: یکی از ویژگی‌های کارآمدی دستگاه قضایی این است که تصمیمات و اقداماتش در یک مدت معقول و منطقی منتهی به تصمیم می‌شود وگرنه مردم به کارآمدی آن شک می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مردم گرفتار آن هستند، اطاله دادرسی و طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها است، اظهار کرد: طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها تنها به به قاضی بر نمی‌گردد، بلکه ضابطان، کارشناسان، ادارات و سازمان‌های مختلف در آن نقش دارند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی امروز با سوء مدیریت‌ و نقض قوانین در سایر ادارات و سازمان‌ها مواجه است، تعداد زیادی از پرونده‌هایی که امروز وارد دستگاه قضایی می‌شود ناشی از کم‌کاری و نقض قوانین در سایر سازمان‌ها است.
موحد ضمن اشاره به اینکه هزاران هکتار اراضی دولتی بعد از انقلاب به اشکال مختلف به مردم واگذار شده است، اظهار کرد: دولت تکلیف این اراضی را مشخص نمی‌کند تا از تشکیل و ورود هزاران پرونده به سیتم قضایی جلوگیری شود.
موحد تأکید کرد: قانون‌مداری رمز کاهش مراجعه به سیستم قضایی است، همه باید پایبند به قانون باشیم و به وظایف خود عمل کنیم در این صورت قوه قضائیه سریع و سبک بال حرکت می‌کند.
انتهای پیام

captcha