علت تخریب دارالقرآن کوثر کاشمر چه بود
کد خبر: 3825270
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

علت تخریب دارالقرآن کوثر کاشمر چه بود

گروه شهرستان‌ها ــ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت: تخریب ساختمان دارالقرآن کوثر کاشمر به جهت ایجاد ساختمان جدید در پروژه دارالقرآن مرکزی شهرستان انجام شده است.

علت تخریب دارالقرآن کوثر کاشمر چه بود؟حسن رمضانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: دارالقرآن کوثر یکی از مراکز قرآنی موفق در سطح شهر کاشمر است که در سال جاری، ۹ نفر از حائزان رتبه‌های برتر قرآنی استانی در این دارالقرآن فعالیت داشتند و دو نفر از فرهنگیان فعال در این مجموعه نیز به سطح مسابقات قرآن فرهنگیان کشور راه یافتند.

وی ادامه داد: دارالقرآن کوثر کاشمر ویژه بانوان تعریف شده است و بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرآن‌آموز در طول سال فعالیت می‌کند. نه تنها دارالقرآن کوثر که دارالقرآن‌های محتشمی و ذبیحی فعالیت مناسبی در عرصه قرآن دارند به طوری که حدود ۳۰ دانش‌آموز ممتاز و عالی قرآنی در سطح استان از طریق آموزش‌ها در این مراکز قرآنی در سطح استان رتبه‌های قرآنی کسب کرده‌اند.

رمضانی افزود: ساختمان این مرکز که در حال حاضر تخریب شده است، مربوط به سرایداری کانون فرهنگی شهید شهابیان بوده که پیش از این مورد استفاده دارالقرآن قرار می‌گرفته و دارالقرآن کوثر به جهت فضای آموزشی مکان مناسبی در اختیار نداشته است.

وی اضافه کرد: اخیراً هم یک خیر قرآنی متولی ساخت دارالقرآن مرکزی کاشمر شده است که در واقع با ساخت این مرکز هر سه دارالقرآن شهرستان کاشمر در یک مجموعه فعال خواهند بود، پس از تحقیق و بررسی در رابطه با سنجش مکان مناسب برای دارالقرآن مرکزی کاشمر، زمین مجاور کانون فرهنگی شهید شهابیان کاشمر مدنظر قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت: به علت تداخل زمین مدنظر برای ساخت دارالقرآن مرکزی با فضای ساختمانی دارالقرآن کوثر و با توجه به اینکه فضای دارالقرآن کوثر یک فضای استاندارد آموزشی نبوده است، ساختمان دارالقرآن کوثر تخریب می‌شود تا موقعیت برای آغاز عملیات احداث دارالقرآن مرکزی فراهم شود.

رمضانی بیان کرد: در حال حاضر نیز فعالیت‌های دارالقرآن کوثر با همان ساختار قبل خود به دارالقرآن محتشمی کاشمر منتقل شده است. در حقیقت دارالقرآن کوثر فعالیت‌های خود را در دارالقرآن محتشمی ادغام می‌کند، مجموعه جدیدی که برای دارالقرآن مرکزی شهرستان کاشمر در نظر گرفته شده فضایی با امکانات مناسب، کلاس‌ها و همچنین کتابخانه است که به جهت فضای آموزشی پاسخگوی هر سه دارالقرآن خواهد بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با بیان اینکه کلنگ ساختمان دارالقرآن مرکزی کاشمر زمین خورده است، بیان کرد: منتظر طی‌شدن مراحل قانونی در اداره‌کل نوسازی مدارس هستیم و با توجه به توان فعالیت و آمادگی خیّر محترم کار ساخت دارالقرآن مرکزی آغاز خواهد شد.

رمضانی بیان کرد: در حال حاضر فعالیت دارالقرآن محتشمی و دارالقرآن کوثر به صورت روزانه و در تقسیم‌بندی زوج و فرد انجام می‌شود، اگر چنانچه ساختمان جدید دارالقرآن مرکزی تا ابتدای سال تحصیلی جدید آماده نشود ما ساختمان یک فضای آموزشی و مستقل دیگری یعنی فضای آموزشی دبستان مرحوم مروج را برای ادامه فعالیت دارالقرآن کوثر درنظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام

captcha