تلاش و خلاقیت؛ از شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 3824707
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

تلاش و خلاقیت؛ از شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان تلاش و خلاقیت را یکی ‎از شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی حکومت امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: یکی‌از برنامه‌های امام زمان(عج) گسترش عدالت و مبارزه با خرافات است.

مآیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به سلسله مباحثی تحت عنوان «امام زمان(عج) و تمدن نوین اسلامی»، اظهار کرد: یکی‌ از شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی مدنظر امام زمان(عج) تلاش و خلاقیت مردم است.
وی با ذکر این مطلب که تمدن نوین اسلامی نیاز به کار و تلاش و خلاقیت دارد و به‌راحتی ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: مبنای تحول اسلامی کار و تلاش است.
آیت‌الله میرعمادی هدف امام زمان(عج) را تربیت انسان‌ها و ساخت انسان سالم، کارآمد و کامل برشمرد و گفت: این امر در سایه تلاش و کوشش حاصل می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در حکومت امام زمان(عج) مردم به مرحله بی‌نیازی می‌رسند، ادامه داد: در حکومت امام زمان(عج) در رفاه قرار می‌گیرند.
امام جمعه خرم‌آباد به تشریح پنج برنامه‌ پس‌ از ظهور امام زمان(عج) پرداخت و گفت: برنامه امام زمان(عج) تشکیل حکومت اسلامی واحد است و در این حکومت از شرک و نفاق خبری نیست.
جهانی شدن اسلام در زمان ظهور
این مفسر قرآن‌ کریم با بیان این‌که امام زمان(عج) به‌دنبال جهانی کردن دین اسلام است یکی‌ از برنامه‌های امام زمان(عج) را گسترش عدالت و مبارزه با خرافات برشمرد و گفت: کسی‌که می‌خواهد با خرافات بجنگد نیاز به تلاش دارد.
وی با ذکر این مطلب که منتظران واقعی ظهور باید خود را آماده و مهیای حکومت امام زمان(عج) کنند، بیان کرد: در حدیثی از امام محمدباقر(ع) آمده است که در زمان ظهور چیزی از خرافات نمی‌ماند؛ چراکه امام زمان(عج) با فساد و خرافات می‌جنگد و بدعت و ظلم را از بین می‌برد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که امام زمان(عج) ارزش‌ها را ترویج و ضدارزش‌ها را از بین می‌برد، گفت: عدالت، تقوا، مبارزه با فحشا و ظلم مستلزم کار و فعالیت است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تشکیل حکومت جهانی موحد، حاکمیت اسلام بر جهان، اجرای قوانین اسلامی و مبارزه با ضد ارزش‌ها را از برنامه‌های امام زمان(عج) در زمان ظهور دانست.
رشد اقتصادی و ریشه‌کن کردن فقر؛ از برنامه‌های حکومت امام زمان(عج)
امام جمعه خرم‌آباد هدف حکومت امام زمان(عج) را رشد اقتصادی، ریشه‌کن کردن فقر در جامعه و تقسیم عادلانه بیت‌المال برشمرد و گفت: تحقق این امور نیز نیازمند تلاش و کوشش است.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که اگر می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی ایجاد شود باید تلاش و کوشش کرد و تنبلی و سستی را کنار گذاشت، بیان کرد: در حدیثی آمده است که پنج گروه افراد دعایشان مستجاب نمی‌شود؛ کسی‌که ثروت دارد اما اموال خود را به‌صورت باطل مصرف می‌کند، دوم کسی‌که مال خود را قرض می‌دهد اما شاهد نمی‌گیرد، سوم مردی که زن خود را نفرین کند، چهارم دعای فرزندی که به پدر و مادر نفرین کند و پنجم کسی‌که در خانه خود نشسته و دست به دعا برمی‌دارد که خدایا روزی من را برسان؛ چراکه خداوند متعال می‌فرماید: برو تلاش و کوشش کن که روزی در سایه تلاش و کوشش است.

انتهای پیام

captcha