۲۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش حضرت ابوطالب(ع) ارسال شد
کد خبر: 3824409
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

۲۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش حضرت ابوطالب(ع) ارسال شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر کمیته علمی همایش «ابوطالب(ره)؛ حامی پیامبر(ص)» از ارسال ۲۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی «حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اکرم(ص)» خبر داد.

۲۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش حضرت ابوطالب(ع) ارسال شدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس جعفری فراهانی 13 تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با اعلام فراخوان  این همایش که به چند زبان صورت گرفت مقالات از داخل و خارج کشور به ویژه برخی کشورهای اسلامی مانند مصر، عراق و سوریه و ... به دبیرخانه همایش رسید که تعداد آن به 270 مقاله بالغ می‌شود.
وی با بیان اینکه کمیته‌های مختلف همایش در حال ارزشیابی مقالات واصله هستند بیان کرد: فرصت اولیه ارسال چکیده‌ها خاتمه یافته ولی با توجه به استقبال علاقه‌مندان اگر چکیده جدیدی هم به دبیرخانه برسد در ردیف آثار مورد ارزشیابی و داوری قرار خواهند گرفت و آخرین فرصت ارسال اصل مقالات هم پایان مهرماه سال جاری است.
دبیر کمیته علمی همایش «ابوطالب(ره)؛ حامی پیامبر(ص)» با بیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) به عنوان شیخ البطحاء و عموی بزرگوار رسول خدا(ص) در تاریخ اسلام مطرح است بیان کرد: این شخصیت در عین عظمتی که دارد مظلوم واقع شده و به خاطر برخی دشمنی‌ها به خصوص  از سوی بنی امیه مورد هجمه قرار گرفته‌اند.
مسئول دبیرخانه همایش حضرت ابوطالب(ع) با بیان اینکه برخی از اندیشمندان اهل سنت بر ایمان آن حضرت تاکید کرده‌اند بیان کرد: بر خلاف آنچه که ناصبیان به آن حضرت تهمت می‌زنند، ایشان فردی است که به صورت کامل از پیامبر اکرم (ص) دفاع کرده و موحد و مؤمن بوده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه حتی شخصیت ابوطالب برای برخی نخبگان حوزوی نیز ناشناخته است بیان کرد: این همایش تلاش دارد تا جریانی علمی در این زمینه را در حوزه و در کشور برای احیای مقام آن حضرت ایجاد کند.
جعفری پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی وهابیون و ناصبی‌ها در مورد حضرت ابوطالب(ع) و لزوم پاسخ به آن را از جمله اهداف همایش برشمرد و تصریح کرد: منابع و آثار فراوانی حتی از سوی علمای اهل سنت در مورد آن حضرت وجود دارد که بنا داریم در قالب این همایش به نخبگان و مردم شناسانده شود.
یادآور می‌شود، این همایش قرار است در زمستان 98 در قم و با مشارکت نهادها و مراکز داخل و خارج کشور برگزار شود.
انتهای پیام
captcha