وارد دومین گام طرح تحول نظام سلامت شدیم
کد خبر: 3823680
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
وزیر بهداشت:

وارد دومین گام طرح تحول نظام سلامت شدیم

گروه اجتماعی ــ وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت با طرح تحول سلامت و توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت خدمات ارزنده‌ای به مناطق محروم کشور از جمله جنوب کرمان انجام داده است، افزود: امروز وارد دومین گام طرح تحول نظام سلامت در توسعه بهداشت و پیشگیری و تقدم بر درمان و توسعه و تحول در زیرساخت‌های درمان سرپایی و تقدم آن بر درمان بستری و در کنار آن تکمیل مراحل اول طرح تحول شدیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، شامگاه دوشنبه، 10 تیر در نشست جمع‌بندی سفر یک روزه‌اش به جنوب کرمان و بازدید از پروژه‌های بهداشتی و درمانی این منطقه با اشاره به حضور 30 سال پیش خود برای ریشه‌کنی مالاریا در این منطقه، گفت: امروز پیشرفت‌هایی که ایجاد شده گرچه هنوز آهنگ رشد زیرساخت‌های منطقه به دلیل عقب‌ماندگی‌های مزمن متناسب با شأن مردم نیست اما حیرت‌آور بود.

وی با بیان اینکه در توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های بهداشت و درمان اتفاقات بسیار مبارکی رخ داده و امیدواریم تداوم یابد، افزود: قبل از انقلاب از هر هزار بچه متولد شده در منطقه حدود 250 کودک یک سالگی خود را نمی‌دیدند و از هر 100 هزار زن باردار حداقل بالای 500 نفر تلف می‌شدند اما امروز شاهد پیشرفت‌های بسیار چمشگیری در سایه انقلاب اسلامی در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت با طرح تحول سلامت و توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت خدمات ارزنده‌ای به مناطق محروم کشور از جمله جنوب کرمان انجام داده است، بیان کرد: امروز وارد دومین گام طرح تحول نظام سلامت در توسعه بهداشت و پیشگیری و تقدم بر درمان و توسعه و تحول در زیرساخت‌های درمان سرپایی و تقدم آن بر درمان بستری و در کنار آن تکمیل مراحل اول طرح تحول شدیم.

نمکی با بیان اینکه نتیجه آن رساندن استانداردهای نقاط کمتر برخوردار به حد استانداردهای ملی و شاخص‌های قابل قبول برای توسعه عدالت در سلامت است، تصریح کرد: برای ماندگاری طبیب و کادر درمانی و استخدام نیروهای مورد نیاز و خدمات در نقاط محروم گام‌هایی است که در استمرار گام اول طرح تحول برداشته خواهد شد.

وزیر بهداشت حرکت‌هایی مثل بسیج ملی کنترل فشار خون را بسیار ارزنده دانست و گفت: علت اینکه پروژه را شروع کردیم این بود که متاسفانه در سال 96 که آخرین آمار مرگ و میرها را داریم، 380 هزار مرگی که داشتیم 313 هزار مرگ به دلیل بیماری‌های غیر واگیر و 97 هزار به‌دلیل ارتباط مستقیم با فشار خون و 161 هزار مورد به دلیل فشار خون و موارد مرتبط با بیماری‌های فشار خون مثل سکته‌های مغزی و قلبی و بیماران کلیوی و ... بود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 40 درصد مبتلایان به بیماری پرفشاری خون اطلاعی از بیماری خود ندارند، اظهار کرد: حرکت بزرگ ملی در سنجش فشار خون که به خوبی در استان کرمان اجرا شده است مدال افتخار جدیدی بر سینه نظام سلامت است.

نمکی با اشاره به درخواست‌های مسئولان جنوب کرمان در بازدیدهای امروز بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها‌، اورژانس، پایگاه‌‌ اورژانس هوایی برای جنوب استان کرمان، تکمیل بیمارستان‌ها و ... مطرح شد که تک‌تک درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه استفاده از نیروهای درمانی که به عنوان متقاضیان ادامه طرح هستند مجوز دادیم به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که تمدید کنند، تأکید کرد: استفاده از مجوزهای جدید برای استخدام نیروهای بهداشتی و درمانی و مشکلات دیگر نیز رسیدگی می‌شود.
انتهای پیام

captcha