دنیای کفر از اسلام دارای امام می‌هراسد
کد خبر: 3823084
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

دنیای کفر از اسلام دارای امام می‌هراسد

گروه معارف ــ مدرس حوزه علمیه قم گفت: دنیای کفر از نوع اسلامی که در عربستان وجود دارد، هیچ ترسی ندارد، به‌طوری که می‌بینیم رئیس جمهوری امریکا سعودی‌ها را گاوهای شیرده می‌نامد؛ کفار از اسلامی می‌هراسند که «امام» داشته باشد؛ این نوع اسلام است که پایه‌های ظلم دنیا را درهم می‌شکند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام محسن میرزامحمدی، مدرس حوزه علمیه قم شب گذشته، 8 تیرماه در آیین بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) که در بیت امام جمعه زاهدان برگزار شد، گفت: خداوند متعال نعمت‌های بی‌شماری را به بشر ارزانی کرده و بابت هیچ‌کدام منتی بر خلق خود نگذاشت، اما سه نعمت «رسالت پیامبر»، «هدایت و راهنمایی» و «امامت» تنها نعمت‌هایی هستند که به‌واسطه اعطای آن به بندگان خود، بر آنان منت نهاد.
وی ادامه داد: اگر در آیات قرآن دقت کنیم، می‌بینیم که خداوند متعال برای نعمت رسالت همواره از فعل ماضی و برای دو نعمت هدایت و امامت، همواره از فعل مضارع استفاده کرده است.
مدرس حوزه علمیه قم اظهار کرد: این بدان معناست که نعمت رسالت با رحلت نبی مکرم اسلام (ص) به پایان رسیده و قرار نیست کسی بعد از ایشان به این مقام برگزیده شود، یعنی بشر دیگر از حضور مادی پیامبر بهره‌ای نخواهد برد، اما مقصود از به کار بردن فعل مضارع در خصوص نعمت‌های هدایت و امامت این است که تا زمانی که عالم در جریان است و تا قیام قیامت، سفره هدایت و زمینه امامت در جامعه برقرار خواهد بود.
میرزامحمدی بیان کرد: مقام امامت بر مسلمانان حاصل عنایت الهی است؛ لذا انتخاب و تجمیع انسان‌ها برای برگزیدن امام، مورد قبول نخواهد بود؛ چرا که به تعبیر قرآن، امامت نعمتی است که از نعمت نبوت هم فراتر است.
وی با بیان اینکه شأن و جایگاه امام در میان امت اسلامی بسیار رفیع و بلندمرتبه است و تنزل این مقام با مقایسه‌های غلط، امری ناپسند است، افزود: مقایسه مصیبت‌های وارده به ائمه اطهار و اهل بیت(ع) با غم از دست دادن یک فرد عامه، امری غلط است و احدی به اندازه امام، عمق فاجعه و مصیبت وارد شده به امام را نمی‌داند.
این مدرس حوزه علمیه وجود امام در جامعه را محور و منشور کمال آن جامعه و نقطه آغازی برای رسیدن به معرفت الهی دانست و گفت: بدون حضور امام معرفتی صورت نمی‌گیرد؛ جامعه‌ای که امام نداشت دچار آشوب و آشفتگی می‌شود و همواره با مشکل و آسیب روبه‌روست.
میرزامحمدی عنوان کرد: دنیای کفر از نوع اسلامی که در عربستان وجود دارد، هیچ ترسی ندارد، به‌طوری که می‌بینیم رئیس جمهوری امریکا سعودی‌ها را گاوهای شیرده می‌نامد؛ کفار از اسلامی می‌هراسند که «امام» داشته باشد؛ این نوع اسلام است که پایه‌های ظلم دنیا را درهم می‌شکند.

انتهای پیام

captcha