درخواست امت اسلامی از قوه قضائیه ادامه روند مبارزه با مفسدان اقتصادی است
کد خبر: 3822957
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

درخواست امت اسلامی از قوه قضائیه ادامه روند مبارزه با مفسدان اقتصادی است

گروه سیاست و اقتصاد _ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه دستگاه قضا حرکت زیبایی را در مبارزه با مفسدان اقتصادی آغاز کرده است، گفت: درخواست امت اسلامی ادامه همین روند و مسیر، به‌ویژه پرداختن به دانه درشت‌ها است.

نماز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 7 تیرماه اهواز، با اشاره به روایت از امام صادق(ع) مبنی بر «امتَحِنوا شِيعَتَناعِندَ مَواقيتِ الصَّلاةِ» اظهار کرد: اگر خواستید خود را محک بزنید این روایت، بسیار روشن همه چیز را بیان می‌کند که شیعه بودن خود را با انتظار برای وقت نماز محک بزنید. در جامعه شیعی ما زیبنده نیست که صدای اذان بلند شود و مردم همچنان سرگرم کار خودشان باشند و بعد هم ادعا کنیم که شیعه هستیم. با کدام حقیقت این مطلب سازگار است؟

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضاییه، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته مرحوم شهید بهشتی نماز اول وقت بود؛ شهید بهشتی جلسات را به گونه‌ای تنظیم می‌کرد که تداخلی با وقت نماز نداشته باشد. مسئولان نظام جمهوری اسلامی، زیبنده ما نیست که پروازهای ما در مبدأ یا مقصد باعث قضا شدن نماز نمازگزاران شود. برنامه حرکت وسایل نقلیه که در دست دولتمردان است باید خواندن نماز اول وقت را برای مؤمنان تسهیل کند.

موسوی فرد افزود: دستگاه قضا حرکت زیبایی را در مبارزه با مفسدان اقتصادی آغاز کرده است و درخواست امت اسلامی ادامه همین روند و مسیر، به‌ویژه پرداختن به دانه درشت‌ها است. اینها نیازمندی‌های مردم و نقطه ضعف مسئولان را خوب شناسایی کردند و هر ماه یک چیزی را از گردونه بازار خارج و در انبارها مخفی می‌کنند و میلیاردها پول بدون هیچ دغدغه‌ای به جیب می‌زنند و مردم را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، بیان کرد: وقتی پایش می‌کنیم که چه تعدادی از مردم این بیانیه را برای یکبار خوانده‌اند خیلی آمار جالبی به دست نمی‌آید. اعتقاد دارم که بیانه گام دوم منشور انقلاب اسلامی است و راهبردهای نظام اسلامی در چهل ساله دوم در این بیانیه تبیین شده است و باید به اینها عینیت ببخشیم. روابط عمومی‌های ادارات تلاش کنند فرازهایی از این بیانیه را در مقابل چشم مردم قرار دهند.

وی افزود: در بخشی از بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری موضوع مهمی را بیان فرمودند: «سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن مأیوس‌سازی مردم و مدیران و مسئولان است... .» به مردم که مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که آن کس که دو روز در ماه سر کار است تا آن کس که میلیاردی پول به جیب می‌زند، می‌نالد. در روایتی از پیامبر(ص) آمده است: «مردم در آخرالزمان می‌نالند و هرگز حامد خدای متعال نیستند.»

موسوی فرد ادامه داد: خودمان را با 50 سال قبل مقایسه کنیم آن وقت متوجه می‌شویم که چه نعمتی خداوند در سایه انقلاب اسلامی به ما ارزانی داشته اشت. نظام اسلامی پهپاد جاسوسی فوق مدرن آمریکایی را به قعر دریا کشاند و دشمن را نقره داغ کرد. توانمندی ما فقط در عرصه تجهیزات نظامی نیست و در عرصه‌های دیگر هم دستاوردهای قابل ارائه داریم. تا قبل از انقلاب اسلامی، ما پزشک را از خارج کشور وارد می‌کردیم اما اکنون دیگر نیازی به سفر به خارج از کشور نیست. دومین کشور در درمان تالاسمی، سومین تولیدکننده دکل‌های برق، دارنده رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر، دوم جهان در تولید نانودارو، چهارمین کشور در تولید اتانول، سوم جهان در صنعت سدسازی، نهمین کشور دارنده چرخه کامل فضایی، دومین کشور تولید کننده پهپاد راهدارگریز، اولین کشور تولیدکننده بیوایمپلنت، چهارمین قدرت موشکی جهان، جزو 10 کشور سازنده نیروی دریایی، تولیدکننده سریعترین اژدر رادار گریز، خودکفایی در تولید بنزین، پنجمین کشور سازنده ربات‌های انسان نما، صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی، اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا، چهارمین قدرت دریایی جهان بخشی از موفقیت‌های نظام اسلامی است که در دوران تحریم‌ها به دست آمد همان زمانی که دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم. 

امام جمعه اهواز گفت: اگر بخواهیم به شعار رونق تولید و مطالبه مقام معظم رهبری در این زمینه دست یابیم، مردم و مسئولان باید کنار هم باشند. مسئولان باید به دنبال ارتقا کیفیت محصولات داخلی باشند اما نبود کیفیت هم نباید دلیلی بر این باشد که ما به دنبال کالای خارجی باشیم چراکه با خرید کالای خارجی برای کارگر خارجی کار ایجاد می‌کنیم. معنای حرف من این نیست که کالای داخلی باید بی کیفیت باشد بلکه مسئولان باید به دنبال کالای باکیفیت داخلی باشند.

وی بیان کرد: هر کجا که به تعبیر مقام معظم رهبری به طور انقلابی و جهادی عمل کرده‌ایم به موفقیت دست یافته‌ایم؛  جهادی عمل کردن یعنی مدیر تعطیلی نداشته باشد.

موسوی فرد با تأکید بر اینکه مسئله سیل همچنان اولویت اول ما است، از مسئولان خواست نسبت به حل مشکلات استان در رابطه با آب شرب و کشاورزی، برنامه ریزی برای اشتغال، بحث امنیت و سرقت، توجه به مناطق محروم، اهتمام ویژه داشته باشند. 

امام جمعه اهواز در پایان از مردم خواست که در تشییع پیکرهای دو شهید تازه شناسایی شده باشکوه حاضر شوند.

انتهای پیام 

captcha