مجالس تعزیه در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3822226
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
به‌مناسبت شهادت امام صادق(ع)؛

مجالس تعزیه در یزد اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ــ هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، پنج مجلس تعزیه به همت گروه «راویان عطش» در یزد اجرا می‌شود.

اجرای مجالس تعزیه به‌مناسبت شهادت امام جعفر صادق در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت سالروز شهادت بنیان‌گذار مکتب تشیع امام جعفر صادق(ع)، پنج مجلس تعزیه ملی به همت گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز در شهر شاهدیه، ابرند آباد، حسینیه نظرکرده سیف اجرا می‌شود.

این مراسم از 3 تا 7 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) برگزار خواهد شد و نخستین اجرای این گروه که از دوشنبه سوم تیرماه آغاز شده به تعزیه شهادت «حر بن‌ یزید ریاحی» اختصاص داشت.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، چهارم و پنجم تیرماه نیز به ترتیب تعزیه‌ «متوکل عباسی» و تعزیه «شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)» اجرا می‌شود.

تعزیه شهادت «حضرت علی اکبر(ع)» پنج‌شنبه ششم تیرماه و تعزیه شهادت «حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)» جمعه هفتم تیرماه در این مکان برگزار خواهد شد.

در اجرای این هنر آئینی و نمایشی که با همکاری حوزه هنری یزد برگزار می‌شود 25 هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان حضور دارند.

این گروه از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد محسوب می‌شود که از تعزیه‌نامه‌های سيدمصطفی كاشانی مشهور به مير عزا و آثار زنده‌یاد دکتر جابر عناصری استفاده می‌کنند.

یادآور می‌شود گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» از سال 1393 فعالیت خود را در «حسینیه ایران» آغاز کرده‌ و در سال‌های اخیر هم‌زمان با ایام شهادت ششمین پیشوای شیعیان در مناطق مختلف یزد به اجرای تعزیه پرداخته است.

این گروه تاکنون حدود 35 مجلس تعزیه‌ در یزد و برخی استان‌ها از جمله فارس و کرمان اجرا کرده است.

گروه تعزیه «راویان عطش» در نخستین همایش ملی «شیراز، خاستگاه تعزیه»، یازدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان لامرد استان فارس و نخستین جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان جیرفت به اجرای تعزیه پرداخته و مورد تقدیر قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha