عدالت و تقوا اهمیت بسزایی در دستگاه قضا دارد
کد خبر: 3821788
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰

عدالت و تقوا اهمیت بسزایی در دستگاه قضا دارد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه کرمان گفت: عدالت، تقوا و رعایت حقوق هر فردی که مدعی و منکر است از اهمیت بسزایی در دستگاه قضا برخوردار است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان روز گذشته، 2 تیرماه در شورای قضایی و اداری استان کرمان به‌مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: تفکیک قوا در جمهوری اسلامی طبق نص قانون اساسی بوده و ‌به‌عنوان یک اصل پذیرفته شده است و به تجربه موفقیت بشر در این زمینه برمی‌گردد، اما برخی از این دستگاه‌ها ریشه در متن دین دارند.
وی افزود: هر مسئولیتی یک روح و جسم دارد و هر چه مسئولیت حساس‌تر شد روح هم حساس‌تر می‌شود و جسم، ساختار و کالبد ‌باید متناسب با آن روح شکل بگیرد.
امام جمعه کرمان بیان کرد: نقطه اساسی تحول و پیشرفت در این است که سرعت دادخواهی افزایش یافته و اطاله دادرسی کاهش یابد و پرونده‌ها در دستگاه قضا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد که این موضوع به تجربه افرادی بستگی دارد که در این بخش کار می‌کنند و صاحب‌نظر هستند.
علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: عدالت، تقوا و رعایت حقوق هر فردی که مدعی و منکر است از اهمیت بسزایی در دستگاه قضا برخوردار است.
وی اظهارکرد: جایگاه وقت در اسلام بسیار ویژه است و گاه شخصیت حقیقی و حقوقی ما در وقف درگیر است و مدیران باید به این مسئله توجه کنند و چرا افراد باید در برابر وقف شرعی بایستند.
امام جمعه کرمان تأکید کرد: در استان کرمان با مراجعه‌کننده‌هایی مواجه هستیم که یک نفر و دو نفر نیستند و بالای یک هزار نفر و 2 هزار نفر هستند و احساس یک حق را دارند در حالی که ممکن است حق هم نباشد، اما کسی به آنها پاسخی نمی‌دهد و این زیبنده نظام، کشور و استان ما نیست که این گروه‌ها سرخورده شوند و ما برای آنها تعیین‌ تکلیف نکنیم باید این افراد را از سردرگمی خارج کرد.

انتهای پیام

captcha