سرانه مطالعه در کرمان مناسب نیست
کد خبر: 3821222
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

سرانه مطالعه در کرمان مناسب نیست

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این نکته که سرانه مطالعه در استان کرمان و کشور مناسب نیست گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید سرانه مطالعه را ارتقا داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز شنبه، 1 تیرماه در مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت و دوره آموزشی تخصصی سواد فضای مجازی گفت: سرانه مطالعه در استان کرمان و کشور مناسب نیست.
وی نقش مربی در حوزه‌های مختلف را مهم خواند و بر استفاده از ظرفیت مؤسسات رسمی از جمله مراکز ورزشی رسمی، مؤسسات فرهنگی و هنری در برنامه‌های اوقات فراغت تأکید کرد.
علیزاده ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به عنوان دیگر رویکرد لازم در برنامه های اوقات فراغت مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای تزریق خوراک فکری باید کتاب را از اهلش درخواست کرد و در اختیار مخاطب قرار داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مهم سواد رسانه گفت: باید بپذیریم اگر تکنولوژی نوین به کشور ورود پیدا کرده سواد لازم وجود ندارد و یک پیام امروز موج مثبت یا منفی ایجاد می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: این نکته حائز اهمیت است و باید مدیران کانون‌ها بخش مهمی از تلاش خود را بر این حوزه بگذارند.
علیزاده تأکید کرد: بخش بزرگی از وقت بچه‌ها در فضای مجازی می‌گذرد که اگر این فضا سیاست‌گذاری نشود مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.
انتهای پیام

captcha