مدیریت ضعیف و برنامه‌ریزی نسنجیده کشور را با مشکل روبه‌رو می‌کند
کد خبر: 3817492
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

مدیریت ضعیف و برنامه‌ریزی نسنجیده کشور را با مشکل روبه‌رو می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت کرمان گفت: آنچه می‌تواند به کشور و نظام ما آسیب بزند، مسائل داخلی است، همیشه نمی‌شود مشکلات را به گردن آمریکا انداخت، بلکه مدیریت ضعیف و برنامه‌ریزی نسنجیده ما را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی، امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با بیان اینکه خیلی از مشکلات ما عامل درونی دارند، گفت: هوای نفس، هوا و هوس، آرزوهای بلند و طولانی ما را به زمین می‌زند.
وی افزود: در مسائل کشور هم اینگونه است و آنچه می‌تواند به کشور و نظام ما آسیب بزند، مسائل داخلی است، همیشه نمی‌شود مشکلات را به گردن آمریکا انداخت، بلکه مدیریت ضعیف و برنامه‌ریزی نسنجیده ما را با مشکل روبه‌رو می‌کند.
امام جمعه موقت کرمان به اصل تقوا هم اشاره کرد و گفت: تقوا خود را در بیت‌المال نشان می‌دهد، اگر بعضی‌ها پول بیت‌المال را بردند و اراضی ملی را گرفتند، تماماً دلیل بر بی‌تقوایی است. مدیر باتقوا نظارت خود را آنچنان قوی و محکم می‌کند که زیردستان جرات تجاوز به بیت‌المال را نداشته باشند.
امام جمعه موقت کرمان در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب نیز در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت: از حرکات دشمن ایجاد یاس و ناامیدی ملت است، فضای مجازی و شبکه‌های بین‌المللی آنچنان مردم را مایوس می‌کنند که گویی قحطی در راه است و هدفشان هم گرفتن امتیاز به روش مذاکره یا غیره است.
حجت‌الاسلام توکلی با اشاره به تاکید رهبری برای فراهم شدن زمینه دولت جوان و حزب‌اللهی بیان کرد: مدیر جهادی، شجاع و غیر حریص که نخواهد با به دست آوردن صندلی و کرسی مدیریت اول به فکر خود باشد را لازم داریم.
امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: دولت حزب‌اللهی یعنی مقید به دین است و از بیت‌المال مراقبت می‌کند، عناصر ناسالم را از خود دور می‌کند و بر زیرمجموعه خود نظارت دارد.
وی با بیان اینکه سیستم نظارتی ما متاسفانه ضعیف است، تصریح کرد: حراست‌ها چون منصوب رئیس خود هستند خیلی دل و جرات نمی‌کنند حرف بزنند، در حالی که مدیر باید حزب‌الهی باشد و حراست را پای کار بیاورد.
حجت‌الاسلام توکلی اظهار کرد: هم سیستم نظارتی باید از این زمین‌گیری بیرون آید و هم مدیریت‌ها باید شجاع و حزب‌الهی و جهادی باشند.
وی تأکید کرد: الان شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که می‌طلبد در سبک مصرف تغییری ایجاد کنیم، برای گذر از این گردنه نیاز به کمک ما هم هست، دولت و مجلس هر چه قانون بگذارند و برنامه داشته باشند تا ما ملت پای کار نیاییم درست نمی‌شود.
انتهای پیام

captcha