کتاب «اقتصاد مقاومتی» منتشر شد
کد خبر: 3814763
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
از سوی انتشارات جهاددانشگاهی قم؛

کتاب «اقتصاد مقاومتی» منتشر شد

گروه فرهنگی ــ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کتابی با موضوع «اقتصاد مقاومتی» از سوی انتشارات جهاددانشگاهی قم به چاپ رسیده است.

کتاب«اقتصاد مقاومتی» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قم منتشر شدبه گزارش ایکنا از قم، این کتاب دربرگیرنده 4 فصل است که با عنوان ادبیات اقتصاد مقاومتی شروع شده و با موضوع راهکارها و پیشنهادات خاتمه پیدا می‌کند.
فصل‌های دیگر این کتاب شامل دیدگاه های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود، این کتاب به قلم هادی خورسند عضو جهاددانشگاهی قم، زین‌العابدین امینی و احسان ساده، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نگاشته شده است.
این کتاب 118 صفحه‌ای، در ابتدای فصل نخست، به معرفی و بیان تعاریف گوناگون از اقتصاد مقاومتی پرداخته و پس از مطرح کردن مسائلی همچون ویژگی‌های اقتصاد ریاضتی، اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در جامعه کنونی، در فصل دوم آن، وارد موضوعاتی همچون اقتصاد مقامتی از نگاه مقام معظم رهبری می شود.
کتاب حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، پس از طرح موضوع لزوم حمایت از تولیدات ملی و مسائلی از این قبیل در فصل سوم، عناوینی همچون افزایش بهره‌وری و کاهش ریخت و پاش‌ها را دو راهکار در جهت اقتصاد مقاومتی، در فصل پایانی خود، به مخاطبان پیشنهاد می‌دهد.
در بخش ابتدایی این کتاب، در تعریف اقتصاد مقاومتی آمده است اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن تاثیرها و در شرایط آرمانی، تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.
فصل‌بندی منظم این کتاب، زبان روان، محتوای غنی و مرتبط با موضوع، استفاده از منابع معتبر و متعدد در نگارش این کتاب، از نکات مثبت آن به شمار می‌رود، کتاب حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، یکی از چند نگارشی است که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم در زمینه مسائل روز کشور انتشار یافته است.
انتهای پیام
captcha