حضور قاریان ایرانی در هفته قرآنی پاکستان
کد خبر: 3814714
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

حضور قاریان ایرانی در هفته قرآنی پاکستان

به همت سرپرست رایزنی فرهنگی ایران دراسلام آباد ،هفته قرآنی با اجرای گروه تواشیح «بقیة الله» از ایران در پاکستان آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در راستای اهتمام به قرآن کریم در ماه بهار قرآن، گروه قرآنی متشکل از چهار تن از قاریان ممتاز کشور برای تلاوت قرآن به شکل گروهی و اجرای تواشیح و مدیحه سرائی اهل بیت(ع)  وارد شهر اسلام آباد شدند و به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداختند.

در نخستین روز در اسلام آباد گروه تواشیح "بقیة الله" متشكل از چهار تن قاریان برجسته و مداحان به همراه محمد رضا كاكا، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دراسلام آباد ظهر جمعه مورخ 3 خرداد در اجتماع نمازگزاران نماز جمعه مسجد جامعه امام صادق(ع) اسلام آباد حضور پیدا کردند و توسط رئیس و اعضای هیأت امنای این مسجد مورد استقبال قرار گرفتند.

کاکا ،در این باره افزود:گروه قرآنی شامل مهدی فروغی از قراء ممتاز و بین المللی کشور به عنوان مسئول فنی گروه ، روح الله شفیعی به عنوان سرپرست گروه ، محمد میرزاخانی از قراء و معلمین قران کریم و از طلاب حوزه علمیه قم و  سید حامد مهدیزاده از قراء و حفاظ کل قرآن کریم و از طلاب ممتاز حوزه علمیه قم  برنامه‌های مختلفی در شهر اسلام آباد و راولپندی اجرا خواهند كرد.

سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد  در ادامه گفت :بعد از نماز جمعه باحضور صدها تن از نمازگزاران جمعه و روزه دار در مسجد جامع امام الصادق اسلام آباد برنامه تواشیح توسط گروه اعزامی كشورمان "بقیت الله" اجرا گردید و ویژه برنامه تلاوت اسمای حسنه نیز مورد استقبال گرم حاضران قرار گرفت.

حجت الاسلام شیخ شفا نجفی، امام جمعه این مسجد نیز از حضور سرپرست رایزنی گروه تواشیح كشورمان تقدیر و قدردانی كرد .

لازم به ذكر است برنامه‌های قرآنی با برنامه ریزی وهماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران- اسلام آباد در مراكزفرهنگی- دانشگاهی ،مساجد جماعات اهل سنت و شیعیان  اسلام آباد وراولپندی و همچنین برخی از این برنامه ها در شبكه‌ رادیو سراسری و تلویزیون های ماهواره ای از جمله کانال تلویزیونی و شبكه رسمی و بین المللی پاكستان" PTV World"Roze TV "،  و Such TV ، درویژه برنامه های  افطار این شبکه ها به صورت زنده اجرا و پخش خواهد شد.

انتهای پیام

captcha