روحیه جهادی در قرارگاه‌های فرهنگی حاکم باشد
کد خبر: 3812703
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵

روحیه جهادی در قرارگاه‌های فرهنگی حاکم باشد

گروه فرهنگی ــ امام جمعه کرمان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی استان کرمان تأکید کرد و گفت: در قرارگاه فرهنگی که نماینده تمامی نهادهای فرهنگی، انقلابی و مردمی حضور خواهند داشت باید روحیه جهادی وجود داشته باشد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان، شامگاه شنبه، 28 اردیبهشت در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی استان کرمان، گفت: مجموعه‌ای که در حال شکل‌گیری است به مستندی برای نحوه شکل‌گیری خود نیاز دارد و در این قرارگاه باید روحیه جهادی وجود داشته باشد.
وی افزود: قرارگاهی که می‌خواهد در حوزه فرهنگ کارهای جدید انجام دهد، برای کارهای خود نیاز به بودجه‌های جداگانه دارد.
امام جمعه کرمان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی استان کرمان تأکید کرد و گفت: در قرارگاه فرهنگی نماینده تمامی نهادهای فرهنگی، انقلابی و مردمی حضور خواهند داشت.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: بودجه قرارگاه فرهنگی در قالب یک طرح سه ساله، قرار است دو سوم از سوی بنگاه‌های اقتصادی و یک سوم از سوی دولت تأمین شود.
وی افزود: نیاز به جریان جدیدی در حوزه فرهنگی وجود دارد و این جریان می‌تواند قرارگاه فرهنگی باشد و استان کرمان در ایجاد ساختار این قرارگاه و بررسی راه‌های تأمین مالی از سایر استان‌ها جلوتر حرکت کرده است.
امام جمعه کرمان بیان کرد: پنج مساله کلان در استان کرمان شناسایی شده تا در قرارگاه فرهنگی استان کرمان مورد توجه قرار گیرند و در کنار آن مسائل اولویت‌دار استان در حوزه‌های مختلف نیز شناسایی شده است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام علی(ع) در فرموده‌ای به مضمون فرموده‌اند که هر کس اعمال، رفتار و عملکرد خود را محاسبه کند، حتماً سود خواهد برد زیرا با ضعف‌ها و نقص‌ها آشنا شده و در صدد رفع آنها بر می‌آید.
وی با اشاره به این مطلب که مشکل انسان‌ها در جهل و غفلت است، تصریح کرد: انسان به دلیل جهل، ممکن است اقداماتی را انجام دهد که نباید آنها را انجام می‌داد و مشکل بزرگتر آنجاست که انسان نمی‌داند اما فکر می‌کند که می‌داند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه با تکیه بر علم می‌توان مشکل جهل را حل کرد، گفت: حل مشکل غفلت موضوعی است که به آسانی انجام نمی‌شود.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای محاسبه اعمال، رفتار و عملکرد است زیرا اگر فرد دچار غفلت شود، خسران بزرگی برای او ایجاد می‌شود.
انتهای پیام

captcha