3800 هزار مورد مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
کد خبر: 3810197
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
موحد:

3800 هزار مورد مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان صادر شده است

گروه اجتماعی – رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قضات در دادگستری استان کرمان 3 هزار و 824 مورد از مجازات‌های جایگزین حبس شامل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی دوره مراقبت و محدود محرومیت از حقوق اجتماعی استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از دادگستری استان کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز پنج‌شنبه، 19 اردیبهشت گفت: طی یک سال گذشته قضات در دادگستری استان کرمان 3 هزار و 824 مورد از مجازات‌های جایگزین حبس شامل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی دوره مراقبت و محدود محرومیت از حقوق اجتماعی استفاده کرده‌اند.
وی با اشاره به پیامدهای مثبت اجرای مواد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری افزود: طی یک سال گذشته 4 هزار و 441 مورد کیفرخواست شفاهی صادر شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده و در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تکریم ارباب رجوع، کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان رسمی قوه قضائیه به صورت کشیک در دادسراها به‌منظور ارزیابی ملک مورد وثیقه مستقر شده‌اند.
موحد تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط مراجع قضائی سراسر استان کرمان با ادارات ثبت اسناد و املاک استان در راستای توقیف ملک مورد وثیقه و غیره به صورت آنلاین و مکانیزه بر قرار است و این سامانه علاوه بر سرعت بخشیدن به مکاتبات الکترونیکی و آنی امکان جعل را عملاً غیرممکن کرده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته، تعداد ۲ هزار و 70 مورد بازدید از زندان‌های سطح استان توسط قضات استان انجام شده که در مقایسه با سال قبل آن، ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی اظهارکرد: در حال حاضر علاوه بر فعالیت سه شورای حل اختلاف در زندان مرکزی کرمان، شوراهای ویژه در حوزه‌های قضایی بافت، جیرفت، شهربابک، زرند، رفسنجان، کهنوج و منوجان فعال است.
موحد تأکید کرد: طی سال ۹۷ تعداد ۳ هزار و ۷۴۲ فقره پرونده برای صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شد که 2 هزار و ۸۵ فقره با مصالح خاتمه یافته و در مجموع آزادی یک‌هزار و 219 نفر را به همراه داشته است.
انتهای پیام

captcha