مرکز «هشدار الکترونیک» ناجا در کرمان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3809098
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۴

مرکز «هشدار الکترونیک» ناجا در کرمان راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی ــ مرکز هشدار الکترونیک فرماندهی انتظامی کرمان (مها) دیروز یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت با حضور فرمانده انتظامی استان کرمان به عنوان هشتمین استان کشور افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده انتظامی استان کرمان در مراسم افتتاح مرکز هشدار الکترونیک فرماندهی انتظامی کرمان(مها) با اشاره به اینکه پلیس در سال رونق تولید پیشگام منویات مقام معظم رهبری است، گفت: کرمان هشتمین استان کشور است که مرکز هشدار الکترونیک(مها) را راه‌اندازی کرد.
وی با بیان اینکه متولی اصلی راه‌اندازی مرکز هشدار الکترونیک بنیاد تعاون ناجا است، افزود: وظایف پلیس و دستگاه قضایی پیشگیری از رخدادها و ناامنی‌های اجتماعی، ارتقاء امنیت عمومی جامعه و ارتقاء احساس امنیت عمومی جامعه است.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی روز جزء لاینفک و اجتناب ناپذیر حوزه ماموریتی رده‌های امنیتی است، بیان کرد: هر چه ما در استفاده از تکنولوژی روز فرهنگ‌سازی کنیم مقدمات بهره‌مندی عمومی جامعه فراهم می‌شود و مطمئنا افراد و کسانی که دنبال فرصت برای ایجاد ناامنی هستند را محدود خواهیم کرد.
بنی‌اسدی‌فر تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم هشدار الکترونیکی (مها) مطمئنا موجب پیشگیری از خیلی اتفاقاتی می‌شود که باعث آزار فردی و خانوادگی و اجتماعی در سطح جامعه می‌شود و اگر احیانا اتفاقی رخ دهد مقابله با آن با سرعت و کیفیت بهتری انجام می‌شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این سامانه در طول شبانه‌روز با به‌کارگیری عوامل انسانی در مرکز استان به صورت محوری کنترل می‌شود و هر جا که اتفاقی رخ دهد این سیستم آلارم به مرکز می‌دهد و بلافاصله آلارم به مرکز ۱۱۰ انتقال می‌یابد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن همکاران ما در محل حادثه حضور پیدا می‌کند.
بنی‌اسدی‌فر تصریح کرد: این سیستم به صورت شبانه‌روزی است و کارش را تا زمانی که قوه الکترونیکی آن کار کند به خوبی انجام می‌دهد و خستگی‌ناپذیر است.
وی اظهارکرد: موفقیت این موضوع مستلزم این است که مورد اقبال و استقبال عمومی قرار گیرد و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیقی انجام شود و اگر چنانچه خدای نکرده مورد استفاده قرار نگیرد این ظرفیت به استان‌های دیگر انتقال می‌یابد.
فرمانده انتظامی استان کرمان‌ تصریح کرد: ماموریت اصلی این سیستم پیشگیری از جرائم اجتماعی به ویژه سرقت‌های که در سطح جامعه اتفاق می‌افتد، است.
بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اینکه اصحاب رسانه باید در مورد شناخت مرکز هشدار الکترونیک مها اطلاع‌رسانی کنند، تأکید کرد: آسایش ما متاثر از آسایش جامعه است اگر جامعه آرامش و آسایش نداشته باشد ما هم از این آرامش بی‌نصیب نخواهیم ماند.
انتهای پیام

captcha