رویکردها در نظام تعلیم و تربیت نیاز به اصلاح و تأمل دارد
کد خبر: 3807422
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

رویکردها در نظام تعلیم و تربیت نیاز به اصلاح و تأمل دارد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه کرمان یکی از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت را رویکردها دانست و اظهار کرد: رویکردها باید عاقلانه، عالمانه، مخلصانه و انقلابی باشند و این رویکردها در نظام تعلیم و تربیت نیاز به اصلاح و تأمل دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان، امروز، دوشنبه، 9 اردیبهشت در همایش همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان گفت: دشمنان از راه‌های مختلفی برای از بین بردن تمدن‌های بزرگ ورود پیدا می‌کنند و معتقد هستند چنین راه حل‌های می‌تواند هر قدرتی را به سقوط بکشاند.
وی افزود: آنها اعتقاد دارند فکرهای مادران در خانواده باید عوض شود و این خود یکی از مراحل مهم شکست هر تمدنی است و نیازی به لشکرکشی نیست.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: دومین نوک تیر دشمنان به سمت نظام تعلیم و تربیت است و اعتقاد دارند اگر این نظام از درون متلاشی شود و معلمین و اساتید در اختیار دشمن قرار بگیرند، می‌تواند نقطه عطفی در شکست هر تمدنی باشد.
وی سومین حربه دشمنان را هدف قرادادن خواص جامعه برشمرد و گفت: در سه حوزه نظام تعلیم و تربیت دچاراشکال هستیم و نباید دلخوش باشیم.
امام جمعه کرمان بیان کرد: ساختارها در نظام تعلیم و تربیت علیل و ضعیف هستند و نمی‌شود به آنها دلخوش کرد و اگر اینطوری جلو برویم به جای اینکه دشمن در مقابل ما زانو بزند آنها به اهداف خودشان خواهد رسید.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی یکی دیگر از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت را رویکردها دانست و اظهارکرد: رویکردها باید عاقلانه، عالمانه، مخلصانه و انقلابی باشند و این رویکردها در نظام تعلیم و تربیت نیاز به اصلاح و تأمل دارد.
وی تجدید در عملکردها را محور سوم مشکلات برشمرد و گفت: قرارگاه فرهنگی استان کرمان در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد و پنج اصلی و مهم استان را پیگیری خواهیم کرد.
امام جمعه کرمان کمک دلسوزانه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را از مسائل اصلی این قرارگاه عنوان کرد و در ادامه تقویت بنیان خانواده، حوزه‌های علمیه و مساجد را از دیگر اولویت‌های این قرارگاه برشمرد.
انتهای پیام

captcha