کارگران، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
کد خبر: 3806963
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

کارگران، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی گفت: کارگران سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و حضور آنان در میدان اقتصادی کمتر از سربازانی که در جبهه از جان خود می‌گذرند، نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر روز گذشته، هفتم اردیبهشت‌ماه در نشست با جامعه کارگری استان که در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات جامعه کارگری استان در شرایط موجود، کارنامه درخشان و قابل قبول استان در واحدهای صنعتی و تولیدی را مرهون تلاش قشر کارگری، کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، در جنگ نظامی دشمن به‌دنبال تصرف خاک و سرزمین است اما در جنگ اقتصادی دشمن برای فلج کردن نظام و در نهایت براندازی آن به حکومت حمله می‌کند. در یک سال گذشته ارزش پول کشور پایین آمده است، کاهش ارزش پول ملی، رشد اقتصادی و تولیدهای ملی هدف اصلی دشمن است، در این میان کسی مقصر نیست، در جنگ اقتصادی بیشترین فشار به اقشار پایین جامعه به ‌ویژه قشر کارگری وارد می‌شود.
به گفته آقازاده جنگ اقتصادی بین دو دولت نیست، بلکه بین دولت حمله‌کننده و مردم دولت دیگر است، نوک پیکان جنگ اقتصادی مردم کشور ما هستند تا از نظام نا‌امید شوند، دشمن نتوانست از مسیر جنگ نظامی اهداف خود را به ثمر برساند لذا بر‌ای رسیدن به مقصود خود اساس جنگ را مباحث اقتصادی در پیش گرفته، تمام تلاش حاکمیت ایران این است که در یک سال گذشته که یک فرد نا اهل فشارهای زیادی به کشور و مردم وارد کرده راهی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کند.
استاندار مرکزی ابراز خرسندی کرد: با همکاری بسیار خوب مدیران واحد‌های تولیدی با کارگران و مسؤلان ذی‌ربط استان مرکزی سال گذشته یکی از استان‌هایی بوده که بیشترین راه‌اندازی واحدهای تعطیل شده را داشته است، بهتر است در شرایط موجود حداقل از ریزش نیروی کارگری در واحدهای تولیدی استان جلوگیری کنیم.

تشکل‌های کارگری؛ ‌پل ارتباطی بین کارفرما و دستگاه‌های حکومتی و دولتی ‌
آقازاده تشکل‌های کارگری را پل ارتباطی بین کارفرما و دستگاه‌های حکومتی و دولتی خواند و اضافه کرد: دشمن ما توان زیادی برای مقابله با ملت ایران را ندارد، با ادامه این روند می‌توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم، مردم آمریکا نیز از رئیس جمهورش ایراد گرفته‌اند. شاید ترامپ سعی دارد با فشار ایران را بر سر میز مذاکره بنشاند تا بتواند بازار ایران را به دست گیرد، دشمن نگاه به واقعیت‌ها ندارد و سعی می‌کند تا به اهداف خود برسد، در این تحریم‌ها خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خسارت زیادی دیدند، در طول یک سال گذشته ۴۰۰ میلیارد دلار از منابع عربستان به یغما رفته است، جنگ اقتصادی طولانی نیست.
استاندار مرکزی گفت: با تمام تحریم‌ها و شرایط بد، سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از استان داشته‌ایم، هیچ کس نمی‌تواند بگوید تحریم به ما آسیب نمی‌رساند، تحریم باعث شده سفره‌های مردم به ویژه جامعه کارگری کوچک‌تر شود. کارگران سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و حضور آنان در میدان اقتصادی کمتر از سربازانی که در جبهه از جان خود می‌گذرند نیست.
آقازاده با اشاره به اینکه سازمان تأمین ‌اجتماعی هر ماه ۷ هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر یارانه ‌نقدی کل کشور به مستمری بگیران خود حقوق می‌دهد، این در حالی است که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت و دستگاه‌های دولتی طلبکار است اظهار کرد: تأمین‌ اجتماعی در استان ۱۲۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران خود پرداخت می‌کند، همبستگی سبب می‌شود با کمترین خسارت از این جنگ اقتصادی عبور کنیم، روسیاهی برای کسانی باقی می‌ماند که صدها میلیارد علیه ملت ایران هزینه کردند اما به جایی نرسیدند و نمی‌رسند.

رونق تولید با دستان توانمند کارگران محقق می‌شود
به گزارش ایکنا علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پس از نامگذاری چندین شعار سال اقتصادی، باید گفت شعار رونق تولید با دستان توانمند کارگران محقق می‌شود و یکی از الزامات اصلی رونق تولید داشتن بازار مصرف است.
وی تصریح کرد: اگر تولید بدون بازار مصرف باشد به ‌صورت عملی رونق تولیدی را شاهد نیستیم، بر همین اساس باید یک نگاه ویژه به بازار داخل و خارج داشته باشیم با در پیش گرفتن سیاست حساب شده در چهارچوب مناسب با کمترین تغییر به جذب و اعتماد‌سازی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.
ابراهیمی اضافه کرد: هم‌اکنون در شرایط اقتصادی دو نکته وجود دارد، نخست شرایط اقتصادی که تحت تحریم‌های یک‌جانبه، شدید و ظالمانه آمریکا و دوم کاهش ارزش پول ملی است که عرصه را برای فعالیت تولید تنگ کرده است در واقع زمینه تولید و فعالیت به قدری لغزنده است که به واسطه هنر درایت و تلاش می‌توان موفق عمل کرد ، بی شک تحریم‌ها در کلان کشور آسیب‌هایی را وارد می‌کند ولی این مهم دارای مزیت‌هایی نیز هست که نباید غافل ماند. تحریم‌ها توجیه‌دار شدن صادرات محصولات و روی آوردن به استفاده از کالاهای تولید داخل را به دنبال داشته است اما زمینه‌ها برای تولید باکیفیت باید فراهم شود تا زمینه اطمینان از مصرف تولیدات داخلی فراهم کرد، در سطح کلان، کشور از این که اقتصاد یک اقتصاد دولتی است رنج می‌برد.
این مقام مسئول ادامه ‌داد: در سطح کلان کشور باید تکلیف روشن شود، بین اقتصاد دولتی و خصوصی تفاوت‌های جدی وجود دارد، در کشور یک حالت بینا‌بینی وجود دارد که سبب ایجاد سردرگمی شده است، ما باید یا کاملا به شرکت‌های خصوصی اعتماد کنیم یا این‌که درگیر مدل ملی و دولتی باشیم. برای به نتیجه رسیدن سریع‌تر هرکجا که نیاز باشد مجلس ورود می‌کند، زیرا با توجه به شرایط کنونی دیگر زمان فرصت‌سوزی را نداریم.
ابراهیمی ادامه داد: با درایت مسئولان، استان مرکزی جزو استان‌هایی است که شرایط خوبی را دارد و روند قابل قبول است. صنایع بزرگ مستقر در استان وظایف و مسئولیت‌های بزرگ خود را در برابر مردم و جامعه کارگری انجام دهند. در شرایط کنونی حاکم بر جامعه نباید ریسک کرد، خصوصی‌سازی‌هایی که انجام شده در واقع خصوصی‌سازی نبوده و در قالب واگذاری‌ها در شبه‌دولتی تعریف شده است. به جز صنایع پتروشیمی، بیشتر واگذاری‌ شرکت‌ها در کشور با شکست مواجه می‌شوند، لذا واگذاری پالایشگاه شازند به بخش خصوصی با همکاری مسئولان استانی به علت نداشتن اهلیت، انجام نشد.
به گزارش ایکنا، محمد‌تقی آبایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: سال ۹۶ استان مرکزی در زمینه امنیت کارگری جایگاه مطلوبی نداشت اما اکنون این جایگاه بهبود یافته است. دشمنان به‌ ویژه آمریکا در ۴۰ سال انقلاب اسلامی کوشیدند کشور را با چالش‌های متعددی مواجه کنند اما باید مباحث کارگری بیشتر مورد توجه مسولان قرار گیرد تا نقشه‌های دشمنان خنثی شود.
وی تصریح کرد: رونق تولید در گرو همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های متولی است تا در سایه این مهم وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد چراکه 12 درصد از جمعیت استان مستمری بگیر تأمین‌اجتماعی هستند.
انتهای پیام

captcha