برگزاری محافل قرآنی ماه رمضان در بقاع متبرکه شاخص کرمان
کد خبر: 3806599
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵

برگزاری محافل قرآنی ماه رمضان در بقاع متبرکه شاخص کرمان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در قالب طرح ضیافت الهی همزمان با این ماه مبارک رمضان مراسم جمع‌خوانی و جزء‌خوانی روزانه قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص استان کرمان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار یعقوبی، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، گفت: چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در مرحله شهرستانی اردیبهشت‌ماه سال جاری در ۱۸ شهرستان کرمان برگزار می‌شود.
وی افزود: این مسابقات ویژه رده سنی بزرگسال در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح و دعاخوانی برگزار می‌شود‌.
حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: ثبت‌نام برای حضور در این مسابقات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.quraniran.ir اعلام شده و برای آن دسته از متقاضیانی که برای ثبت‌نام اینترنتی محدودیت دارند، امکان مراجعه حضوری به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و ثبت‌‌نام از این طریق تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری فراهم شده است.
وی تصریح کرد: این سازمان با همکاری اداره آموزش و پرورش مسابقات قرآنی دانش‌آموزی را به‌صورت مشترک برگزار می‌کند که در همین راستا مرحله استانی سی‌وهفتمین دوره این مسابقات اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در قالب طرح ضیافت الهی همزمان با این ماه پر خیر و برکت مراسم جمع‌خوانی و جزء‌خوانی روزانه قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص استان کرمان برگزار می‌شود.
وی افزود: آیین جمع‌خوانی قرآن کریم هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان با مشارکت اوقاف درحسینیه ثارالله شهرستان کرمان برگزار می‌شود‌.
حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه نشر کتب و فعالیت‌های قرآنی در جامع یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه واقع شود، تأکید کرد: یکی از مباحث مهم در بحث ترویج فرهنگ وقف، ثبت موقوفات قرآنی است که امروزه نیاز است خیران و واقفان خیراندیش به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام

captcha