لزوم ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در کشور
کد خبر: 3806556
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

لزوم ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در کشور

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ماکو بر لزوم ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: این کار رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.

لزوم ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماکو، تولید کالاهای باکیفیت ایرانی را یکی از مولفه‌های مهم در ایجاد رقابت بین کشورها یاد کرد و گفت: خداوند نیز در آیات قرآن به کم‌کاری، کم‌فروشی و کم کردن کیفیت کالاها اشاره کرده و مجازات آن را اشد مجازات عنوان کرده است.
وی بر لزوم ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی در خانواده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این کار رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی کشور را حاصل خواهد شد.
خطیب نماز جمعه ماکو در خصوص اهميت شورا و مشورت در آموزه‌های دينی، به يک آيه از آيات وحيانی قرآن کريم اشاره کرد و افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بايد به رای و اعتماد مردم احترام بگذارند و از هر فرصتی برای خدمت به محرومان جامعه استفاده کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی در ادامه تاکید کرد: انجام فرامين الهی، تضمين‌کننده‌ سلامت جسمی، روحی و روانی است.
وی خاطرنشان کرد: دولت عربستان در جدیدترین اقدام ضدحقوق بشری خود، ۳۲ شیعه‌ این كشور را به جرم فعالیت تروریستی اعدام كرد که نشان از آن است که سعودی‌ها همواره سعی كرده‌اند، برای اينکه مخالفان خود، مخصوصا شیعیان را حذف کنند، اول به آنها برچسب تروریسم می‌زنند، سپس آنها را زندانی کرده و اعدام می‌كنند.
به‌گفته امام جمعه ماکو این نوع اقدام عربستان با شیعیان درحالی اتفاق افتاده است كه بنا به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر، شیعیان عربستان، فقط خواستار حقوق برابر هستند و هيچ‌گونه نقشی در خصوص اقدامات به اصطلاح تروریستی ادعایی عربستان ندارند.
امام جمعه ماکو گفت: اين نوع حرکت سعودی‌ها بيانگر ضعف اسلام آمريکائی، در مقابل جبهه‌ مقاومت و اسلام ناب محمدی است.
انتهای پیام

captcha