مسابقات قرآن فرصتی طلایی برای تبلیغ آرمان‌های انقلاب اسلامی
کد خبر: 3799068
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

مسابقات قرآن فرصتی طلایی برای تبلیغ آرمان‌های انقلاب اسلامی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تقویت عوامل ترویج فرهنگ قرآنی را یکی از رسالت‌های حکومت اسلامی دانست و اظهار داشت: حاکمیت فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند ایجاد و تقویت عوامل و از سر راه برداشتن موانع است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ‌با ابراز رضایت از فعالیت‌های سازمان اوقاف در جهت مهیاکردن برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درخصوص نقش مجلس و قوه مقننه در توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی تصریح کرد: من ابتدا به مسئولان برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خدا قوت می‌گویم، مجلس شورای اسلامی هم به‌عنوان بخشی از ارکان نظام جمهوری اسلامی خود را موظف می‌داند که از هرگونه اقدامی در جهت آشنایی جامعه با قرآن و دور شدن آن از مهجوریت و تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه و توسعه و ترویج آن حمایت و همراهی کند.

وی افزود: به نظر من چه در عرصه قانون‌گذاری و چه در عرصه پشتیبانی در حوزه نظارت بر اجرای قوانین مربوط به فعالیت‌های قرآنی، مجلس شورای اسلامی وظایف روشنی دارد و تاکنون هم سعی کرده است که به وظایف خود عمل کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: یکی از مأموریت‌های کمیسیون فرهنگی کمک به بخش فرهنگ از لحاظ بودجه و تأمین اعتبار است. همچنین یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی و زیربنایی، فعالیت‌های قرآنی است که جزو رسالت‌ها و مأموریت‌های مجلس است اما من اعتراف می‌کنم که نسبت به همه حوزه‌ها و مباحث فرهنگی ازجمله حوزه فرهنگ قرآنی ما کوتاهی کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه این همراهی در بخش‌های مختلف و نه‌فقط فرهنگی ضعیف بوده و نسبت و میزان بودجه فرهنگ را اگر با حوزه دیگر مقایسه کنید متوجه خواهید شد که این وضعیت، وضعیت مطلوبی نیست.

حجت‌الاسلام‌ مازنی درخصوص موانع موجود در جامعه برای پیاده کردن آموزه‌های دینی و قرآنی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های حکومت اسلامی این است که عوامل ترویج فرهنگ و قرآن را در جامعه تقویت کند و موانع ترویج این فرهنگ را از سر راه بردارد همان تعبیری که در قرآن وجود دارد الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ کسانی که قدرت پیدا می‌کنند در جامعه وظیفه‌ دارند که اقامه صلات کنند اقامه صلات یعنی حاکمیت فرهنگ صلات و حاکمیت فرهنگ قرآن در جامعه و طبعاً این موضوع نیازمند ایجاد و تقویت عوامل و برداشتن موانع است.

وی افزود: حال این موانع در هر سطحی که موجود باشد نظام اسلامی موظف است آن‌ها را از سر راه بردارد اگرچه در این زمینه هم تلاش‌هایی شده است ولی در نقطه مقابل دشمنان قرآن هم تلاش می‌کنند که هم عوامل را کاهش بدهند و هم موانع را افزایش بدهند که به‌هرحال این جنگ‌وگریز در طول تاریخ همیشه بوده والان هم هست و همچنان هم ادامه خواهد داشت، ما باید تلاشمان را با اتکاء به خدا همچنان ادامه دهیم تا ان شاء الله بتوانیم موانع را از سر راه برداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به فرصت طلایی سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی یادآور شد: در مورد فعالیت‌های فرهنگی و عموماً در فعالیت‌های مذهبی، دینی و قرآنی به‌صورت خاص طبعاً باید از اسراف و زیاده‌روی پرهیز شود، منتهی اگر یک مقدار انصاف داشته باشیم و این مسابقات را با انواع سمینارها و همایش‌ها که برگزار می‌شود و بی‌خاصیت است مقایسه کنیم که به نظر من نفس اینکه انسان‌ها دورهم جمع بشوند و با قرآن انس بگیرند خود این فضایی که فراهم می‌شود بسیار تأثیرگذار است در سطح بین‌المللی نیز همین‌طور است، چراکه وقتی از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان متسابقین و افراد در این فضا حضور پیدا می‌کنند هم با ایران و فرهنگ قرآنی سطح زندگی مردم ایران و امنیتی که در اینجا وجود دارد آشنا می‌شوند که این خود فرصت مناسبی برای همه ما فراهم می‌کند.

وی گفت: متأسفانه در دیپلماسی عمومی ضعیف هستیم و در دنیا چهره ایران را بد معرفی کرده‌اند بنابراین حضور این افراد در سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از این‌ جهت هم مؤثر است، چراکه با واقعیت‌های ایران آشنا می‌شوند و هم از جهت اینکه فرصت نشر قرآن در عرصه بین‌المللی و جهانی محقق می‌شود و می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در پایان متذکر شد: من توصیه می‌کنم تا حد امکان دستگاه‌های مختلف فرهنگی از موازی کاری پرهیز کنند و در جهت هم‌افزایی و تکمیل کار یکدیگر حرکت کنند.

انتهای پیام

captcha