لزوم احیای آیین و رسوم فولکلور آذربایجان غربی
کد خبر: 3798362
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

لزوم احیای آیین و رسوم فولکلور آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه بر لزوم احیای آیین و رسوم فولکلور آذربایجان اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی به ویژه ارومیه، آیین و سنت‌های گوناگونی در دل خود گنجانده که متاسفانه غبار فراموشی بر روی آن نشسته که لزوم احیای آنها به‌ویژه توسط دستگاه‌های متولی ضروری است.

لزوم احیای آیین و رسوم فولکلور آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدرضا علیزاده، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، عصر امروز، ۲۵ اسفند ماه، در آئین افتتاح دومین جشنواره بیدمشک ارومیه، اظهار کرد: آذربایجان غربی به ویژه ارومیه، آیین و سنت‌های گوناگونی در دل خود گنجانده که متاسفانه غبار فراموشی بر روی آن نشسته که لزوم احیای آنها به‌ویژه توسط دستگاه‌های متولی ضروری است.
وی ادامه داد: بسیاری از آیین‌های سنتی این دیار همچون مراسم ویژه چهارشنبه‌سوری و برگزاری مراسم شال‌سالاماق در این روز ویژه مورد غفلت واقع شده که اگر به گذشته بنگریم، تمامی این آیین‌ها نشان از الفت و مهربانی بود، اما اکنون چهارشنبه‌سوری‌ها از حادثه‌های دلخراش خبر می‌دهند.
علیزاده افزود: زندگی شهرنشینی و هجوم دنیای فناوری اطلاعات، منجر به فراموشی بسیاری از آیین کهن این مرز و بوم شده و انتظار از مسولان متولی بر این است که این آیین کهن را احیا و سینه به سینه به آیندگان انتقال دهند.
وی یادآور شد: جشنواره بیدمشک با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و احیای مراسم کهن تهیه عرق بیدمشک درحال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha