معیشت مردم به‌صورت جدی مورد توجه مسئولان باشد
کد خبر: 3786412
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

معیشت مردم به‌صورت جدی مورد توجه مسئولان باشد

گروه سياست و اقتصاد ــ امام‌ جمعه قزوین با تأکید بر اینکه معیشت مردم باید به‌صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: گاهی مسائلی را ما از رئیس‌جمهور و وزرا می‌شنویم که مسائل اصلی نیست بلکه مسائل حاشیه‌ای است و باید آن را کنار بگذارند.

FATF و برجام هیچ‌گاه باعث پیشرفت ملت ما نخواهد شد

به گزارش ايكنا از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: 12 بهمن روزی است که امام خمینی (ره) از تبعید بازگشتند و آن‌کسی که امام را تبعید کرده بود، آواره شد و حتی اربابانش او را نمی‌پذیرفتند.
وی عنوان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمنان آماده نبود، بسیج و سپاه مقتدر و ارتش توانمندی وجود نداشت، اما شاید تدبیر خدای متعال این بود دل دشمن به حضور منافقانی چون بنی‌صدر در جایگاه ریاست جمهوری خوش باشد تا از طریق نفوذ امثالی چون بازرگان، بنی‌صدر و امیر انتظام می‌توانند کار انقلاب را تمام کنند.
امام‌ جمعه قزوین اظهار کرد: دوست و دشمن با آمدن امام خمینی (ره) مخالف بودند ولی امام می‌فرمودند من فکر می‌کردم که باید بروم و این نور و تقوای الهی و بصیرت درونی بود که در وجود امام نورافشانی می‌کرد و همه می‌دانیم که اگر امام در 12 بهمن نمی‌آمد، مملکت ما شرایطی مثل بحرین پیدا می‌کرد و انقلاب به نتیجه نمی‌رسید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: پیمان‌ها و لوایحی مانند FATF و برجام را غربی‌ها می‌نویسند و غرب‌زده‌ها نیز در مقابل غربی‌ها بی‌لیاقتی نشان می‌دهند و ناهمخوانی و ناسازگاری‌شان را با ملت و انقلاب نشان می‌دهند، این‌ها بدانند که این لوایح هیچ‌گاه باعث پیشرفت ملت ما نشده و نخواهد شد، بلکه جلوی پیشرفت ما را سد می‌کند و با اعتقادات دینی، معیارهای انقلابی، عقل، منطق و منافع ملت و کشور سر جنگ دارد و ما به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم انقلاب توسط غرب‌زدگان به این آفت‌ها مبتلا شود.
وی ادامه داد: تحریم‌های مختلف و جنگ اقتصادی که امروز کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند حاصل توطئه دشمنان و بی‌تدبیری غرب‌زدگان داخلی است که همه این اتفاقات رقم خورد تا این انقلاب به ۴۰ سالگی خود نرسد، اما به لطف خدای متعال و پشتیبانی ملت ایران، باوجود همه سختی‌ها این انقلاب محکم سرجای خود باقی‌مانده است.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: کسانی که قصد دارند ملت ایران را به گرسنگی بکشانند تا از دین و اعتقاداتمان برگردانند کور خوانده‌اند، ما از عوامل این گرانی‌ها و بی‌لیاقتی‌های مدیریتی باخبر هستیم، استکبار جهانی نوع پیشرفته‌تر این حیله‌ها و نیرنگ‌ها را در ونزوئلا اعمال می‌کند و فرد خود خوانده‌ای را به‌عنوان ریاست جمهوری برای این کشور معرفی کرده و شبیه فتنه سال ۸۸ ایران به دنبال سرنگونی رئیس‌جمهور قانونی این کشور هستند.
امام‌ جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز سران امریکا به‌خوبی در حال مشاهده افول و شکست خود هستند، انقلاب اسلامی با مقاومت در منطقه سرعت افول امریکا را افزایش داده است.
وی با تأکید بر اینکه معیشت مردم باید به‌صورت جدی موردتوجه مسئولان قرار گیرد، گفت: گاهی مسائلی را ما از رئیس‌جمهور و وزرا می‌شنویم که مسائل اصلی نیست بلکه مسائل حاشیه‌ای است و باید آن را کنار بگذارند.
عابدینی بیان کرد: یکی از مسائل مهم مردم، تهیه نان، گوشت، تغذیه و مایحتاج ضروری مردم و اشتغال جوانان و وضعیت بازار است و باید موردتوجه رئیس‌جمهور، وزرا و دست‌اندرکاران باشد و همه حاشیه‌ها را باید کنار بگذارند و به وضعیت زندگی مردم توجه داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: متأسفانه می‌شنویم معاون رئیس‌جمهور دریکی از کاخ‌های شاه جشن تولد برگزار می‌کند درحالی‌که مردم در گرفتاری‌های خودشان درگیر هستند؛ شما به‌جای اینکه جشن تولد برگزار کنید بروید و صف گوشت را ببینید و مشکل آن را حل کنید، جلوی قاچاق گوشت را بگیرید، برای حل مشکلات مردم وقت بگذارید، آن‌قدر وقت اضافه‌دارید که جشن تولد بگیرید؟!
وی اضافه کرد: اگر می‌خواستیم مسئولان ما در کاخ‌ها جشن تولد بگیرند که همان شاه بود، چرا آن‌ها را از مملکت بیرون کردیم؟ آن‌ها لیاقت مردم، مملکت و اسلام را نداشتند و اگر شما نیز مانند آن‌ها رفتار کنید بی‌لیاقتی شمارا نشان می‌دهد و این کار باانصاف عقل سازگاری نداشت و جای تأسف است که کسی در این شرایط حال و حوصله جشن تولد داشته باشد.

انتهای پیام

captcha