ساخت گنبد امام حسین(ع) با استفاده از تکنولوژی و علم روز دنیا
کد خبر: 3776501
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
مهاجری اعلام کرد:

ساخت گنبد امام حسین(ع) با استفاده از تکنولوژی و علم روز دنیا

گروه اجتماعی - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: در ساخت و اجرای گنبد امام حسین(ع) از بهترین مصالح، تجهیزات و تکنولوژی و علم روز دنیا استفاده کردیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، علی مهاجری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان دیروز شنبه، 8 دی گفت: در ساخت و اجرای گنبد امام حسین‌(ع) از بهترین مصالح، تجهیزات و تکنولوژی و علم روز دنیا استفاده کردیم.
وی با اشاره به اینکه بتن استفاده شده هم سبک است و هم مقاومت زیادی دارد تاکید کرد: کنترل کیفیت تمام مصالح انجام شده و از بهترین مصالح ساختمانی موجود و با کیفیت در ساخت گنبد استفاده شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر کرمانی‌ها در سه پروژه بزرگ در عتبات عالیات فعالیت مؤثر دارند، بیان کرد: از الیاف فلزی در بتن استفاده شده تا حدی که بتن در مقابل انفجار نیز مقاوم شده است، شن استفاده شده نیز کاملاً آزمایش شده و بعضی از مصالح نیز به‌دلیل اینکه باید مقاومت ویژه‌ای داشته باشد از ایران به عراق حمل می‌شود.
مهاجری با اشاره به اینکه به دنبال اجرای یک پروژه صفر تا صد به نام مردم کرمان در عتبات عالیات عراق بودیم که پروژه بزرگ ترفیع گنبد حرم مطهر قسمت کرمانی‌ها شد، تصریح کرد: دوام عمر سازه بین 300 تا 400 سال است، آزمایشگاه دقیقی در کربلا راه‌اندازی کردیم و از تمام عملیات‌ها نمونه‌برداری انجام و آزمایش می‌شود.
وی تأکید کرد: محل فعلی ساخت گنبد امام حسین‌(ع) در کرمان معراج شهدا در روبه‌روی حسینیه ثارالله بوده و قبلا شهدای دفاع مقدس در این محل تا زمان دفن نگهداری می‌شدند.
انتهای پیام

captcha