اهتمام جدی برای جذب بازماندگان از تحصیل در آذربایجان غربی
کد خبر: 3771327
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛

اهتمام جدی برای جذب بازماندگان از تحصیل در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی ــ استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر درآمد سرانه در رتبه 29 کشور هستیم، گفت: انگیزه خانواده‌ها برای فرستادن فرزندان خود به مدارس کم شده، ولی هزینه تمامی کسانی که نیاز مالی داشته و از تحصیل بازمانده‌اند، به کمک کمیته امداد و دیگر نهادهای مرتبط تامین خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم فردی در استان به خاطر فقر و تنگدستی از تحصیل باز بماند.

اهتمام جدی برای جذب بازماندگان از تحصیل نیازمندان در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، عصر امروز، 19 آذر ماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با حضور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، با اشاره به اینکه در نرخ باسوادی جز استانهای رده آخر کشور هستیم، اظهار کرد: با اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این شورا، امید است که شاهد تغییر آمار در این زمینه باشیم.
وی با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی بیشتر هستند، ادامه داد: جمعیت عشایر و همچنین جمعیت روستایی در استان بسیار زیاد بوده و به دلایل معیشتی که فرزندان در کنار خانواده‌ها مشغول به کار هستند، از تحصیل محروم می‌شوند.
شهریاری افزود: متاسفانه شاخص سوادآموزی در پایین بودن سایر شاخص‌های توسعه استان نیز تاثیر مثبت داشته و نرخ پایین سوادآموزی در استان موجب شده تا استان در برخی از شاخص‌ها نیز رتبه‌های پایین کشوری را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر درآمد سرانه در رتبه 29 کشور هستیم، تصریح کرد: انگیزه خانواده‌ها نیز برای فرستادن فرزندان خود به مدارس کم شده، ولی هزینه تمامی کسانی که نیاز مالی داشته و از تحصیل بازمانده‌اند، به کمک کمیته امداد و دیگر نهادهای مرتبط تامین خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم فردی در استان بخاطر فقر و تنگدستی از تحصیل باز بماند.
لازم به ذکر است، در پایان این جلسه، نسخه‌ای از لوح تقدیر یونسکو از خدمات سازمان سوادآموزی کشور به استاندار آذربایجان غربی اهدا شد.
انتهای پیام

captcha