قطع سامانه مانع حضور حافظ ایرانی در مسابقات قرآن تونس
کد خبر: 3771198
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

قطع سامانه مانع حضور حافظ ایرانی در مسابقات قرآن تونس

گروه مسابقات ــ معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دلایل اعزام نشدن «محمدحسین سعیدیان» به منظور داوری و «محمدجواد مرادی» به شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس را تشریح کرد.

تشریح دلایل اعزام نشدن دو نماینده ایران به مسابقات قرآن تونس

به گزارش ایکنا؛ شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس از اوایل این هفته در این کشور آغاز شده و تا اواخر هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.
براساس اعلام قبلی مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، کشور تونس از یک تیم سه نفره شامل، قاری، حافظ و داور برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل آورده بود.
در ادامه نیز «محمدحسن موحدی»، «محمدجواد مرادی» و «محمدحسین سعیدیان» به ترتیب به عنوان نماینده رشته قرائت تحقیق، نماینده رشته حفظ کل و داور به عنوان تیم اعزامی ایران معرفی شدند.
زمان اعزام طی روزهای گذشته مشخص و از تیم سه نفره نمایندگان ایران، تنها قاری ایرانی موفق به حضور در این رقابت‌ها شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد دلایل اعزام نشدن دو نماینده ایران به مسابقات تونس، گفت: نماینده رشته حفظ با توجه به اینکه طلبه هست، بحث خروج از کشور را باید از طریق حوزه علمیه و سامانه‌ای که آن مرکز دارد، پیگیری می‌کرد. آقای مرادی چند روز قبل از اعزام برای صدور ویزا و روادید به دفتر قم مراجعه کرد و به وی اعلام شد که سامانه صدور مجوز، چند روزی قطع است.
مقنی افزود: صبح روز بعد محمدجوادی مرادی به همراه نماینده مرکز، آقای سیدعلی حمیدی به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کردند تا کار را به صورت حضوری پیگیری کنند. جواب آن مرکز نیز این بود که کارها باید از طریق سامانه پیگیری شود و با توجه به تفاهمی که بین حوزه‌های علمیه و نظام وظیفه وجود دارد، امکان انجام دادن کارها به صورت حضوری وجود ندارد.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: روز بعد نماینده مرکز مجدد به قم مراجعه کرد تا کارها بار دیگر از طریق حوزه علمیه پیگیری شود که متأسفانه با وجود صادر شدن بلیت و و ویزا این مشکل برطرف نشد.
وی در ادامه در مورد اعزام نشدن «محمدحسین سعیدیان» نیز بیان کرد: سال قبل به دعوت خود برگزارکنندگان مسابقات، «محمدحسین سعیدیان» به عنوان داور معرفی شده بود، اما امسال که برگزاری مسابقات قطعی شد، اعلام کردند که وضعیت بودجه آنها مناسب نیست و لذا امکان حضور داور و استاد ایرانی وجود ندارد. حتی این بحث را مطرح کردیم که هزینه‌های اعزام استاد را پرداخت خواهیم کرد که باز هم موافقت نکردند.
مقنی با اشاره به اینکه مشکل اعزام استاد به مسابقات دیگر کشورها نیز وجود داشته و همیشه با این مشکل مواجه بوده‌ایم، گفت: کشورهای مختلف حتی مالزی نیز موافق اعزام «استاد راهنما» نیستند، با این وجود از طریق ارتباطاتی که از طریق مرکز با رئیس مسابقات و اساتید و واسطه‌ها صورت می‌گیرد، این مشکل را بعضاً برطرف می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha