احمدرضا دالوند؛ پیشکسوت هنرهای تجسمی درگذشت
کد خبر: 3771190
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

احمدرضا دالوند؛ پیشکسوت هنرهای تجسمی درگذشت

گروه هنر ــ احمدرضا دالوند؛ پیشکسوت هنرهای تجسمی و دبیر بخش ویژه علمی و پژوهشی پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا؛ احمدرضا دالوند؛ نویسنده و پژوهشگر هنر، تصویرگر و طراح گرافیک دارفانی را وداع گفت.
وی یکی از چهره‌های سرشناس فرهنگی هنری بود که در طول فعالیت حرفه‌ای خود به تصویرسازی، مدیریت هنری مطبوعات کشور مشغول بود.
مرحوم دالوند در جریان برگزاری پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» از سوی مسعود نجابتی؛ دبیرکل این جشنواره به عنوان دبیر بخش علمی و پژوهشی این رویداد هنری منصوب شده بود.
دبیرخانه پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» به همین مناسبت پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:
کسی کو نکونام میرد همی/ زمرگش تأسف خورد عالمی
در نهایت اندوه و تأسف، درگذشت ناباورانه استاد مسلم عرصه هنر‌های تجسمی کشور، استاد فقید احمدرضا دالوند، جامعه فرهیخته هنری ایران را سوگوار کرد.
حضور حرفه‌ای و ثمربخش این استاد برجسته در مجامع بین‌المللی و داخلی همواره بر وزانت و اعتبار آن رویداد هنری می‌افزود.
طراحی صد‌ها لوگو، پوستر، طرح‌های بصری و گرافیکی، نام‌واره نشریات مختلف و صفحات گوناگون نشریات و جراید کشور و چندین طرح پژوهشی از ثمرات و نتایج حضور حرفه‌ای وی در عرصه گرافیک کشور بود.
جشنواره «هنر مقاومت» میزبان آخرین حضور حرفه‌ای این عزیز سفرکرده بود و حضور وی در سمت دبیری بخش علمی پژوهشی جشنواره همواره افتخار و اعتباری برای هنر مقاومت ایران اسلامی به شمار خواهد رفت.
انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح همراه با جامعه هنرمندان تجسمی ایران سوگوار و عزادار عروج این هنرمند نام‌آور است و ضمن تسلیت به خانواده محترم این فقید سعید و آرزوی صبر جمیل، علو درجات ایشان را از درگاه حضرت باری تعالی جل جلاله مسئلت می‌نماید.
انتهای پیام
captcha