اعزام نماینده ایران به مسابقات قرآن تونس؛ رویداد مهم صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3771010
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

اعزام نماینده ایران به مسابقات قرآن تونس؛ رویداد مهم صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز از اعزام نماینده ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس خبر داده‌اند.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / اعزام نماینده ایران به مسابقات قرآن تونس

به گزارش ایکنا، رسانه‌های خبری امروز 18 آذرماه در صفحات معارفی خود به انتشار خبرهای متنوعی پرداخته‌اند که انتشار کتاب جدید حجت‌الاسلام انصاریان و اعزام نماینده ایران به مسابقات قرآن کشور تونس از جمله پر انتشارترین خبرهای این روز بوده‌اند. در ادامه صفحات معارفی رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی فارس امروز 18 آذرماه از برگزاری نخستین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است، این نشست طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 19 و 20 آذرماه با حضور شخصیت‌های برجسته جهان از تمامی ادیان برگزار می‌شود.
فارس همچنین گفت‌وگوی مشروحی با رایزن فرهنگی ایران در آلمان انجام داده و آن را با تیتر «اغلب آلمانی‌ها اعتقادی به ارتباط بین تروریسم و اسلام ندارند/ دلایل یار‌گیری داعش از اروپا» بر روی خروجی قرار داده است. سیدعلی موجانی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس گفته است؛ «پس از نامه رهبری به جوانان اروپایی گفت‌وگو‌هایی با مردم آلمان مبنی بر رابطه تروریست با اسلام انجام دادیم و تقریباً بالای ۸۰ درصد پاسخ‌شان این بود که هیچ ارتباطی بین تروریسم و اسلام وجود ندارد».
«مساجد اشرافی؛ مخصوص پیرمردها و خالی از جوانان» عنوان یکی دیگر از مطالب خبری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی است. در بخشی از این گزارش که تلاش کرده است تا خالی شدن مساجد از جوانان را آسیب‌شناسی کند، آمده است؛ «مسجد باید توسط مردم اداره شود. البته منظور، قاطبه مردم است، نه عده‌ای پولدار با تفکرات تجمل‌پسندانه که مسجد را قبضه‌ می‌کنند و از خانه خدا برای خود اعتبار می‌خرند. همیشه هم با جوانان مومن مسجد مشکل پیدا می‌کنند».
فارس همچنین در خبر دیگری از اعزام «محمدحسن موحدی» قاری ممتاز کشورمان به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس خبر داده است. بارگذاری تلاوت ترتیل یکی دیگر از صفحات قرآن کریم با صدای «شهریار پرهیزکار» از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی فارس است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه از انتشار جدیدترین اقر حجت‌السلام والمسلمین «حسین انصاریان» خبر داده است. این اثر ترجمه جدیدی از کتاب اصول کافی مرحوم کلینی است که در 5 جلد به همت موسسه علمی تحقیقاتی دارالعرفان منتشر شده است.
تسنیم در خبر دیگری از انتصاب «مدیر تشکل‌های دینی» سازمان تبلیغات اسلامی خبر داده است. بر اساس این خبر، حجت‌الاسلام «سیدناصر میرمحمدیان»، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، طی حکمی حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» را به ‌عنوان مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی منصوب کرده است.
«آغاز ثبت‌نام جشنواره دعا و اذان برتر» یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در تسنیم است، در این خبر آمده است که به‌منظور شناخت استعداهای برتر در راستای ارتقای وضعیت تولید و پخش ادعیه و اذان‌های فاخر از شبکه‌های مختلف رسانه ملی، جشنوار دعا و اذان برتر به همت شورای عالی قرآن برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان برای حضور در این جشنواره تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.
خبرگزاری تسنیم در خبر دیگری از اعلام فراخوان «امضای کری تضمین است» خبر داده است. همزمان با دومین سالروز انتشار تیتر «امضای کری تضمین است» ستاد گرامیداشت این روز برای نامگذاری این واقعه فراخوان داد. در این فراخوان آمده است؛ «اکنون، در آستانه دومین سالروز انتشار تیتر تاریخی و ماندگار روزنامه شرق قرار داریم. تیتری که تاریخ روزنامه‌نگاری، روشنفکری، حقوق و روابط بین الملل، تجربه‌گرایی، مادی‌گری، غرب‌زدگی و غرب‌پرستی را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد. روا نیست که این داشته بزرگ جریان شبه روشنفکری و نماد هویتی جامعه غرب‌زدگان ایرانی را فراموش کرده و آن را پاس نداریم. بنابراین از آحاد ملت شریف ایران که در این سال‌ها با گوشت و پوست خود درک کرده‌اند «امضای کری تضمین است» دعوت می‌شود با توجه به لزوم ثبت این روز تاریخی در تقویم و حافظه ایرانیان، اسامی پیشنهادی خود را برای نامگذاری این روز بزرگ و خجسته اعلام کنند».
گفت‌وگو با عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با موضوع سالروز قیام توّابین به خونخواهی امام حسین(ع) از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است. «حجت‌الله ایزدی»، محقق تاریخ اسلام در بخشی از گفت‌وگوی خود به خبرنگار تسنیم گفته است؛ «بی‌بصیرتی، ضعف و خودباختگی، جرئت نداشتن برای هزینه کردن در راه امام(ع) و ترس از کشته شدن، مهم‌ترین دلایل عدم همراهی کوفیان با امام حسین(ع) است».
بارگذاری تلاوت سوره‌های مبارک «ابراهیم»، «کوثر» و «حمد» و آیات ۱ و ۲ سوره مبارکه «بقره»، با صدای «محمود شحات انور» قاری مطرح مصری از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری نشست «شفیعه بهشت» خبر داده و در آن بیشتر به سخنان رئیس اداره پژوهش پژوهشکده آستانه مقدس حضرت معصومه(س) پرداخته است. «حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی» در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست گفته است؛ «طبق متن زیارتنامه حضرت معصومه(س) زائر این بانوی عظیم الشان، مالکیت بهشت را پیدا می‌کند و کسی که مالک بهشت شود، می‌تواند دیگران را نیز شفاعت کرده و با خود به بهشت ببرد؛ در واقع زائر این بانوی بزرگوار، خودش می‌تواند شفیع دیگران شود».
ایسنا همچنین از برگزاری نشست «سیدموسی صدر و زیست مومنانه در جهان امروز» خبر داده است. این نشست از سلسله نشست‌های همایش «بررسی و بازخوانی آراء و اندیشه‌های امام موسی صدر» و به همت کانون اندیشه جوان روز 21 آذرماه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
«حال بد آدمی از نداشتن یاد خداست» عنوان مطلب دیگری است که ایسنا امروز 18 آذرماه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه قرار داده است. حجت‌الاسلام «علی ناصر» کارشناس امور دینی در گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا ضمن بیان مطلب فوق گفته است؛ «آدمی همواره در زندگی خود نیازمند خدای متعال است و زمانی‌ که از معنویت دور شود با داشتن ثروت دنیا، حالش ناگوار خواهد بود».
انتشار ترجمه «اصول کافی» به قلم حجت‌الاسلام حسین انصاریان از دیگر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران است. این خبر را «محمدجواد صابریان» مدیر موسسه دارالعرفان طی نشستی خبری که در قم برگزار شده، اعلام کرده است.
مهر
خبرگزاری مهر نیز در صفحه قرآن و متون دینی، گزارشی با تیتر «لزوم مرجعیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای حل اختلافات جامعه قرآنی» بر روی خروجی قرار داده است. خبرنگار مهر در این گزارش بر نقش این شورا در رفع اختلافات موجود در جامعه قرآنی تأکید کرده است، اما عملکرد شورا در ایفای این نقش را منفعلانه قلمداد کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است؛ «در این روزها که دائماً از هر سویی طبل اختلاف در جامعه قرآنی دمیده می‌شود، حضور نهادی همچون پدری دلسوز و مهربان برای رفع تنش‌ها و یک حرف واحد در این بین بسیار احساس می‌شود، اما شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این میان منفعلانه برخورد کرده است».
خبرنگار مهر گزارش خود را با طرح یک سؤال ادامه داده و آورده است؛ «سؤالی که مطرح می‌شود، این است که نقش شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اینجا چیست؟ مگر یک شورا در صورت غیرقانونی بودن مجمع نباید با آن برخورد کند؟ بعد از کنکاش‌های فراوان به مستنداتی رسیدیم که در یک نامه محرمانه مجوز مجمع اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت از مراجع ذی صلاح تنها با هدف انتخاب هیات مدیره اخذ شده است و بدین نحو آن هم هیچ منع قانونی‌ای نداشته، اما سکوت شورای توسعه به شبهات و اختلافات در این خصوص دامن زد».
مهر نیز همچون دیگر خبرگزاری‌ها از انتشار جدیدترین اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان خبر داده است. مدیر موسسه دارالعرفان در تشریح این خبر گفته است؛ «ترجمه کتاب اصول کافی پنج‌شنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح با حضور حجت‌الاسلام احمد واعظی، حجت‌الاسلام نظری منفرد و حجت‌الاسلام انصاریان و جمعی از اساتید حوزه در تالار شیخ طوسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود».
«رونمایی از قرآن زعفرانی؛ کهن‌ترین نسخه قرآنی» یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در این خبرگزاری است. بر اساس انچه در این خبر آمده است، آیین معرفی و رونمایی از کهن‌ترین نسخه قرآنی کامل، تاریخ‌دار و حاوی ترجمه فارسی، مشهور به «قرآن زعفرانی»، یکشنبه ۲۵ آذر در موزه رضا عباسی برگزار می‌شود.
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه از نشست روسای انجمن‌های علمی حوزه با رئیس پژوهشگاه رویان خبر داده است. آیت‌الله علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این نشست با اشاره به اینکه «قاضی می‌تواند در صورت نبود قانون به فتوای معتبر استناد کند»، گفته است؛ «قاضی می‌تواند به فتوای معتبر در صورت نبود در قانون، استناد کند و قدر متقین هم فتوای مرجعی است که مورد توجه مردم است».
میزان در خبر دیگری از انتشار کتاب «امام خمینی(ره) و مسئله آزادی» خبر داده است. این کتاب تألیف «شریف لکزایی» بوده و به همت نشر عروج منتشر شده است.
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز 18 آذرماه از انتصاب مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات خبر داده است. بر اساس این خبر حجت‌الاسلام والمسلمین مجید باباخانی به این سمت منصوب شده است. وی ارشد فقه و اصول از حوزه علیمه قم و کارشناس مکانیک سیالات از دانشگاه گیلان است.
معرفی زندگینامه‌ شهید «رحمت‌الله محمودنژاد» از شهدای هشت سال دفاع مقدس و حدیثی از حضرت زهرا(س) درباره برترین مردم از دیگر مطالب منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین با انتشار یک خبر سعی در به روزرسانی این صفحه داشته است. این خبر به رونمایی از قرآن زعفرانی در موزه رضا عباسی اختصاص یافته است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است، در این مراسم که روز 25 آذرماه برگزار می‌شود، «آذرتاش آذرنوش»؛ چهره ماندگار ادبیات عرب و استاد دانشگاه تهران، «علی‌اشرف صادقی»؛ چهره ماندگار ادبیات و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و «مرتضی کریمی‌نیا»؛ نویسنده و قرآن‌پژوه به‌عنوان سخنران حضور دارند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا زمان انتشار این گزارش هیچ خبری بر روی خروجی صفحه معارف قرار نداده است.

انتهای پیام

captcha