صدور ۶۱ هزار و ۶۵۱ ویزای اربعین در استان کرمان
کد خبر: 3758992
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

صدور ۶۱ هزار و ۶۵۱ ویزای اربعین در استان کرمان

گروه اجتماعی - مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به آخرین آمار تا شب گذشته تصریح کرد: در استان کرمان ۶۲ هزار و ۱۵۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای ۶۱ هزار و ۶۵۱ نفر ویزا صادر شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان امروز شنبه، 5 آبان‌ماه در جلسه ستاد استانی اربعین در کرمان با بیان اینکه امسال مردم کرمان استقبال بسیار خوبی داشته‌اند، گفت: اعضای کنسولگری موقت عراق در کرمان برخی روزها به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و صدور 9 هزار ویزا در یک روز در استان کرمان رکورد کشور را شکست.
وی افزود: ثبت‌نام در سامانه سماح برای سفر اربعین تا ساعت 12 امشب تمدید شد و تا عصر فردا صدور ویزا انجام خواهد شد.
عرب‌نژاد با اشاره به آخرین آمار تا شب گذشته تصریح کرد: در استان کرمان 62 هزار و 152 نفر ثبت نام کرده‌اند که برای 61 هزار و 651 نفر ویزا صادر شده است.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: به علت وضعیت ارز، فعالیت سامانه سماح و ثبت‌نام زائران اربعین امسال دیرتر آغاز شد و صدور ویزا نیز 20 روز دیرتر انجام شد.
وی افزود: در روزهای آخر اعلام شد صدور گذرنامه و ویزا همزمان انجام می‌شود که این مسئله موجب مشکلاتی شد و بعد از هفت روز گذرنامه برخی زائران بدون ویزا صادر شده بود که برای حل مشکل پیگیری کردیم.
عرب‌نژاد اظهار کرد: بحث ارز همراه زائران نیز مشکلاتی را به وجود آورد که باید برای سال آینده این موارد اصلاح شود و در صورت حل موارد ذکر شده، مشکل خاصی نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استقبال زائران اربعین از استان کرمان تا امروز افزایشی بیش از 17 هزار نفر داشته است، گفت: همه امکانات برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم آماده شده است.
انتهای پیام

captcha